فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۶۱۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شرکت ByteDance پروژه «تیک تاک موزیک» را تعطیل می کند

شرکت ByteDance پروژه «تیک تاک موزیک» را تعطیل می کند

اپلیکیشن تیک تاک در نظر دارد تا در ماه نوامبر 2024 سرویس پخش موسیقی خود را متوقف کند. تعطیلی این پروژه به معنی پایان تجربه‌ای است که چندین سال ادامه داشت. این اپلیکیشن تلاش می‌کرد تا با اپلیکیشن‌های پخش موزیک اسپاتیفای و اپل میوزیک رقابت کند.

به گزارش تجارت نیوز،

شرکت ByteDance، مالک تیک تاک، تصمیم به تعطیلی اپلیکیشن تیک تاک موزیک گرفته و قرار است این برنامه در تاریخ ۲۸ نوامبر بسته شود. این اپلیکیشن تلاشی بلندپروازانه برای رقابت با اسپاتیفای و اپل موزیک بود.

دلیل راه‌اندازی و مشکلات

ایده راه‌اندازی این اپلیکیشن منطقی به نظر می‌رسید زیرا تیک تاک به عنوان یکی از قوی‌ترین پلتفرم‌های تولید و انتشار محتوا در دنیای موسیقی شناخته می‌شود؛ از انتشار آهنگ‌های جدید گرفته تا احیای کلاسیک‌ها و قرار دادن آنها در لیست‌های پربازدید جهانی. به همین دلیل راه‌اندازی یک پلتفرم مستقل برای پخش موسیقی قابل درک و امیدوارکننده بود.

ناکامی در جلب توجه

با این حال، واقعیت متفاوت بود. این اپلیکیشن ابتدا در اندونزی و برزیل راه‌اندازی شد- مشابه اقدام قبلی ByteDance با اپلیکیشن «ریسو» که موفقیت‌هایی را تجربه کرده بود اما نتوانست توجه کافی را به دست آورد. این اپلیکیشن در اندونزی رتبه ۲۹ و در برزیل رتبه ۷۱ را در میان محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپل به دست آورد.

چشم‌انداز آینده

با این وجود، این ناکامی به معنای شکست کامل ByteDance نیست. اپلیکیشن اصلی تیک تاک هنوز تأثیر زیادی در دنیای موسیقی دارد و این شرکت قصد دارد به سمت ایجاد شراکت‌های بزرگ‌تر با دیگر سرویس‌های پخش موسیقی مانند اسپاتیفای، آمازون موزیک و اپل موزیک پیش برود تا نتایج بهتری کسب کند.

علاوه بر این، ByteDance در نظر دارد قابلیت‌هایی برای اتصال به دیگر اپلیکیشن‌های موسیقی توسعه دهد که به کاربران اجازه می‌دهد هر قطعه‌ای را که در تیک تاک شنیده‌اند، به‌طور مستقیم در اپلیکیشن مورد علاقه‌شان ذخیره کنند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.