خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۶۷۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ال‌جی کارخانه تولید LCD خود در چین را ۱.۵ میلیارد دلار فروخت

ال‌جی کارخانه تولید LCD خود در چین را 1.5 میلیارد دلار فروخت

فروش این کارخانه به این معناست که ال‌جی دیسپلی دیگر پنل‌های LCD را در چین تولید نخواهد کرد و تمام تمرکز خود را بر روی پنل‌های OLED با حاشیه سود بالا خواهد گذاشت.

به گزارش تجارت نیوز،

شرکت ال‌جی دیسپلی (LG Display) کره جنوبی اعلام کرد که با فروش سهم خود در کارخانه بزرگ صفحه‌نمایش LCD  در گوانگژو چین به واحد LCD شرکت TCL به نام CSOT توافق کرده است.

این معامله به ارزش ۱۰.۸ میلیارد یوان (۱.۵۴ میلیارد دلار) شامل ۸۰ درصد سهم ال‌جی دیسپلی در کارخانه پنل LCD و ۱۰۰ درصد در کارخانه ماژول LCD است و انتظار می‌رود تا مارس ۲۰۲۵ به پایان برسد.

تمرکز ال جی بر روی ساخت OLED

این تصمیم به منظور تمرکز بیشتر بر روی تولید دیود ساطع‌کننده نور ارگانیک (OLED) اتخاذ شده، جایی که ال‌جی دیسپلی به‌دلیل رقابت کمتر و حاشیه سود بالاتر، مزیت بیشتری دارد. ال‌جی دیسپلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "با این اقدام، ما به دنبال تقویت رقابت‌پذیری و ایجاد پایگاه‌های سود پایدار هستیم."

فروش این کارخانه به این معناست که ال‌جی دیسپلی دیگر پنل‌های LCD را در چین تولید نخواهد کرد و تمام تمرکز خود را بر روی پنل‌های OLED با حاشیه سود بالا خواهد گذاشت. تحلیلگران معتقدند این فروش می‌تواند به بهبود ساختار مالی ال‌جی دیسپلی کمک کند، به‌ویژه پس از زیان‌های فصلی که این شرکت در سال گذشته و امسال به دلیل کاهش تقاضا برای دستگاه‌های الکترونیکی تجربه کرده است.

این حرکت ال‌جی دیسپلی نشان‌دهنده تغییرات استراتژیک در دنیای فناوری است، جایی که رقابت و نوآوری بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.