فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۰۸۵

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات خواستار شد

بهره مندی شرکت های دانش بنیان از تسهیلات اعتباراتی

بهره مندی شرکت های دانش بنیان از تسهیلات اعتباراتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات بر تسهیل قوانین و مقررات مربوط به اعتبار مالیاتی جهت بهره‌مندی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

سید محمد کرباسی در جریان بازدید از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بر حمایت همه جانبه این ستاد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اعتبار مالیاتی تأکید کرد.

شفیعی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز در ابتدای این بازدید ضمن معرفی این شرکت، گفت: شرکت ما با بیش از یک دهه سابقه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های خدمات مختلف زیر ساخت و امنیت، تولید و فروش انواع نرم‌افزارهای زیرساخت و خدمات متنوع فعالیت دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: با توجه به افزایش پیچیدگی تهدیدات سایبری با تکیه بر دانش روز و کادری مجرب و ارائه راهکارهای نوآورانه، امنیت اطلاعات و زیرساخت‌های حیاتی و با انجام ابر پروژه‌های ملی توانسته‌ایم در عرصه IT در سطح کشور پیشتاز باشیم.

وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را عدم شفافیت در روند بررسی موضوع اعتبار مالیاتی دانست و افزود: پیچیدگی و زمان‌بر بودن این فرآیند، گاهی باعث افزایش هزینه‌های مشاوره‌ای می‌شود که این موضوع به عنوان یک مانع جدی در مسیر توسعه این شرکت‌ها عمل می‌کند.

شفیعی ضمن اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان به عنوان یک عامل انگیزشی قوی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری بیشتر مسئولین را در این زمینه  خواستار شد.

سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات نیز ضمن تأیید مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اعتبار مالیاتی بر لزوم تسهیل فرآیندهای مربوط به این موضوع تأکید کرد.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل عدم آگاهی کافی از قوانین و مقررات مربوط به اعتبار مالیاتی نمی‌توانند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، کرباسی افزود: شرکت‌ها باید در زمان اعلام فراخوان‌های معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نسبت به معرفی پروژه‌های تحقیق و توسعه خود اقدام کنند. یکی از معیارهای مهم تأیید این پروژه‌ها، ارائه خدمات جدید در سطح کشور است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات همچنین به تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: این تسهیلات می‌تواند برای شرکت‌هایی که با مشکل نقدینگی مواجه هستند، بسیار مفید باشد. با استفاده از این تسهیلات، خریداران محصولات دانش‌بنیان می‌توانند بدون نیاز به پرداخت تمام هزینه محصول در یکجا به آن دسترسی پیدا کنند. اعتبار مالیاتی نه تنها به رشد مالی شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند، بلکه به توسعه فناوری در کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.