فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۵۸۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری گوگل در تایلند / ایجاد ۱۴ هزار شغل به طور سالانه تا سال ۲۰۲۹

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری گوگل در تایلند / ایجاد 14 هزار شغل به طور سالانه تا سال 2029

با سرمایه‌گذاری گوگل در تایلند، انتظار می‌رود به‌طور متوسط سالانه ۱۴,۰۰۰ شغل تا سال ۲۰۲۹ ایجاد شود. این خبر پس از اعلام مایکروسافت درباره راه‌اندازی نخستین مرکز داده منطقه‌ای خود در تایلند، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

آلفابت شرکت مادر گوگل اعلام کرده است که به زودی یک میلیارد دلار در تایلند سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا یک مرکز داده و منطقه ابری جدید تأسیس کند. این پروژه با هدف پاسخگویی به تقاضای روزافزون خدمات ابری و تسریع پذیرش هوش مصنوعی در جنوب‌شرق آسیا طراحی شده است.

با این سرمایه‌گذاری، انتظار می‌رود به‌طور متوسط سالانه ۱۴,۰۰۰ شغل تا سال ۲۰۲۹ ایجاد شود. این خبر پس از اعلام مایکروسافت درباره راه‌اندازی نخستین مرکز داده منطقه‌ای خود در تایلند، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «زیرساخت‌های ابری ما در شهرهای بانکوک و چونبوری به تقاضای فزاینده برای خدمات دیجیتال و نوآوری‌های هوش مصنوعی پاسخ خواهد داد.» این مرکز داده در یک منطقه صنعتی در  شهر چونبوری و یک منطقه ابری در پایتختتایلند یعنی شهر بانکوک واقع خواهد شد.

پایتونگتان شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند این سرمایه‌گذاری را هم‌راستا با سیاست "کلود فرست" کشور دانست و بر اهمیت آن در تقویت زیرساخت‌های دیجیتال تایلند تأکید کرد.

این پروژه، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، به توسعه بیشتر فناوری‌های ابری و هوش مصنوعی در تایلند کمک خواهد کرد و می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف در رشد اقتصادی کشور محسوب شود.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.