فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۴۶۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رابط جدید ChatGPT برای برنامه نویسان معرفی شد

رابط جدید ChatGPT برای برنامه نویسان معرفی شد

شرکت OpenAI یک رابط جدید به نام Canvas برای تعامل با ChatGPT معرفی کرد که به طور خاص برای پروژه‌های نوشتاری و برنامه‌نویسی طراحی شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

محصول جدید شرکت OpenAI یک پنجره جداگانه در کنار پنجره چت معمولی باز می‌کند و فضایی برای نوشتن و کدنویسی فراهم می‌کند.کاربران می‌توانند متن یا کد را در Canvas بنویسند و سپس قسمت‌های مختلف آن را برای ویرایش انتخاب کنند.

23

چت‌بات‌های هوش مصنوعی نمی‌توانند پروژه‌های بزرگ را به‌راحتی با یک درخواست انجام دهند، اما می‌توانند شروع خوبی برای برنامه‌نویسی باشند. فضاهای ویرایشی مانند Canvas به کاربران امکان می‌دهند که بخش‌های نادرست خروجی چت‌بات را اصلاح کنند، بدون اینکه مجبور شوند درخواست را دوباره بنویسند و کد جدیدی بسازند.

نحوه کار با Canvas

 Canvas  در کنار ChatGPT یک فضای کدنویسی قدرتمند برای برنامه‌نویسان مهیا می‌کند. کاربران می‌توانند از ChatGPT بخواهند که بخش‌های خاصی از کد را بررسی کند، توضیحات اضافه کند یا اشکالات را عیب‌یابی کند. همچنین این هوش مصنوعی می‌تواند کد را به زبان‌های دیگر مانند جاوا اسکریپت، پایتون، جاوا، ++C یا PHP ترجمه کند. این ویژگی آن را به ابزاری چندمنظوره برای توسعه‌دهندگانی که با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف کار می‌کنند، تبدیل می‌کند.

دانیل لوین، مدیر محصول OpenAI، در ویدئوی معرفی این محصول گفت: «این یک روش طبیعی‌تر برای همکاری با ChatGPT است.»

دانیل لوین هنگام نشان دادن ویدئوی معرفی محصول باید از منوی انتخاب مدل ChatGPT، گزینه "GPT-4o with canvas" را انتخاب می‌کرد. در حالی که شرکت OpenAI می‌گوید پنجره‌های Canvas به‌ طور خودکار زمانی باز می‌شوند که ChatGPT تشخیص دهد یک فضای جداگانه نیاز است. مثلاً برای خروجی‌های طولانی‌تر یا کارهای پیچیده کدنویسی. اما کاربران می‌توانند با نوشتن «use canvas» یک پنجره پروژه به‌ طور خودکار باز کنند.

بسیاری از شرکت‌های هوش مصنوعی به سمت طراحی فضاهای ویرایشی حرکت کرده‌اند تا کار با هوش مصنوعی را آسان‌تر کنند. رابط کاربری جدید ChatGPT ویژگی‌هایی مشابه با محصولات دیگر مانند Artifacts شرکت  Anthropic دارد. OpenAI می‌کوشد با رقبای خود همگام شود و ویژگی‌های جدیدی را بیفزاید تا کاربران بیشتری جذب کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.