فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۶۴۱

ویژگی های محافظت از سرقت اندروید فعال شد

ویژگی های محافظت از سرقت اندروید فعال شد

براساس گزارش‌های متعدد، گوگل انتشار قابلیت‌های ضدسرقت جدید اندروید را برای کاربران سرتاسر جهان آغاز کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

گوگل در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) از سه قابلیت جدید برای محافظت از گوشی‌های اندرویدی در برابر سرقت رونمایی کرد: Theft Detection Lock ،Offline Device Lock و Remote Lock. این مجموعه‌قابلیت‌ها تاکنون از چند ماه پیش در برزیل در دسترس قرار گرفته‌اند و اکنون گوگل تصمیم دارد آن‌ها را در تعداد بیشتری از کشورها ارائه دهد.

میشال رحمان از کارشناسان اندروید، قابلیت‌های Theft Detection Lock و Offline Device Lock را روی گوشی شیائومی 14T پرو خود مشاهده کرده، اما به‌نظر می‌رسد قابلیت Remote Lock هنوز روی دستگاه او فعال نشده است. ریتا الخوری، تحلیلگر حوزه‌ی تکنولوژی نیز تأیید کرد که هر سه قابلیت مذکور روی پیکسل ۹ پرو XL او در فرانسه در دسترس قرار دارند.

قابلیت_های ضدسرقت جدید اندروید

قابلیت_های ضدسرقت جدید اندروید2

درحال‌حاضر روند انتشار قابلیت‌های ضدسرقت اندروید به‌شکل عجیبی نامنظم به‌نظر می‌رسد و به دستگاه و منطقه‌ی کاربر بستگی دارد. کاربر آمریکایی با پیکسل ۷ پرو در ردیت گزارش داد که او قابلیت‌های Theft Detection Lock و Offline Device Lock را دارد، اما خبری از Remote Lock نیست. از طرف دیگر، برخی کاربران فقط قابلیت Remote Lock را روی پیکسل ۷ پرو خود مشاهده می‌کنند. در همین حال، کاربر دیگری از آمریکا در ایکس اعلام کرده فقط قابلیت Remote Lock روی پیکسل ۹ پرو XL آن فعال شده است. ظاهراً کاربران موتورولا و سامسونگ هم گزارش داده‌اند که برخی از این ویژگی‌ها را روی گوشی‌های خود مشاهده کرده‌اند.

قابلیت‌های محافظت در برابر سرقت اندروید به شما کمک ‌می‌کنند در صورت سرقت یا گم‌شدن گوشی، از اطلاعات خود محافظت کنید. Theft Detection Lock از حسگرهای گوشی برای تشخیص اینکه دستگاه به‌طور ناگهانی برداشته شده است، بهره می‌برد و صفحه‌نمایش را به‌طور خودکار قفل می‌کند. در همین حال، اگر کسی سعی کند برای مدت طولانی گوشی شما را آفلاین نگه دارد، Offline Device Lock به‌طور خودکار آن را قفل می‌کند. در نهایت، Remote Lock به شما اجازه می‌دهد با مراجعه به وب‌سایت Android.com/lock و با استفاده از شماره‌تلفن خود، گوشی را از راه‌دور قفل کنید.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.