فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۲۸۰

گزارش «تجارت‌نیوز» از عرضه یک بازی جدید:

معرفی بازی Metaphor: ReFantazio؛ یک بازی زیبا با طراحی پیچیده و منوهای شیک

کارگردان بازی Persona از چالش‌های ساخت Metaphor: ReFantazio می‌گوید

معرفی بازی Metaphor: ReFantazio؛ یک بازی زیبا با طراحی پیچیده و منوهای شیک

بازی‌های قبلی Persona، مانند Persona 3، منوهای شیکی داشتند، اما در بازی‌های بعدی، طراحی‌ها پیچیده‌تر و انیمیشنی‌تر شدند. کارگردان این بازی می‌گوید: «چگونه هر دو را با هم به دست می‌آوریم؟ اینها را با دانش فنی در طول سال‌ها به دست آورده‌ایم.»

به گزارش تجارت نیوز،

کاتسورا هاشینو، کارگردان مشهور سری بازی‌های Persona، در آستانه عرضه بازی جدید خود، Metaphor: ReFantazio، از چالش‌های ساخت منوهای زیبا و شیک صحبت کرد.

هاشینو در مصاحبه‌ای گفت ساخت منوهای زیبا و کاربردی در بازی‌ها، برخلاف ظاهر ساده‌شان، نیازمند کار و تلاش زیادی است. او توضیح داد: «به طور کلی، روشی که بیشتر توسعه‌دهندگان بازی UI را می‌سازند بسیار ساده است. این همان کاری است که ما نیز سعی می‌کنیم انجام دهیم. ما تلاش می‌کنیم چیزها را ساده، عملی و قابل استفاده نگه داریم. اما شاید دلیل اینکه ما به هر دو ویژگی، کاربردی و زیبا، دست یافته‌ایم این است که طراحی‌های منحصربه‌فردی داریم و آن را برای هر منو ایجاد می‌کنیم. این کار واقعاً آزاردهنده است.»

هاشینو همچنین اشاره کرد برای هر منو در بازی، برنامه‌های جداگانه‌ای در حال اجراست که طراحی‌های بخصوصی دارد. این فرایند زمان‌بر است و به تجربه و دانش فنی نیاز دارد که اعضای تیم او در طول سال‌ها به دست آورده‌اند.

بازی‌های قبلی Persona، مانند Persona 3، منوهای شیکی داشتند، اما در بازی‌های بعدی، طراحی‌ها پیچیده‌تر و انیمیشنی‌تر شدند. هاشینو گفت: «چگونه هر دو را با هم به دست می‌آوریم؟ اینها را با دانش فنی در طول سال‌ها به دست آورده‌ایم.»

برای مثال، منوهای Persona 5 دارای عناصر زاویه‌دار زیادی بودند که ابتدا مشکلاتی در خوانایی ایجاد کردند. هاشینو در این باره گفت: «در ابتدا غیرممکن بود که خوانده شود؛ بنابراین ما تنظیمات و تغییرات زیادی اعمال کردیم تا قابل خواندن شود.»

علاقه‌مندان می‌توانند منوهای زیبا و شیک Metaphor: ReFantazio را همراه با بقیه بازی از ۱۱ اکتبر 2024 (20 مهر 1403) کشف کنند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.