فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۳۵۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

معرفی دستیار هوش مصنوعی برای رانندگان خودروهای برقی

اوبر برای آینده

معرفی دستیار هوش مصنوعی برای رانندگان خودروهای برقی

به گفته یکی از نمایندگان اوبر، رانندگان به زودی خواهند توانست به‌صورت گفتاری و نوشتاری با چت‌بات تعامل و پاسخ‌های صوتی برای سؤالات‌شان دریافت کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

اوبر به‌دنبال این است که تعداد خودروهای برقی (EV) بیشتری را به پلتفرم خدمات و تحویل خود اضافه کند. این شرکت در نظر دارد که به رانندگانش در مورد خودروهای برقی کمک کند؛ بنابراین برنامه‌ریزی کرده است تا یک دستیار هوش مصنوعی مبتنی بر GPT-4 از OpenAI را در اوایل سال 2025 معرفی کند.

این دستیار جدید در ابتدا به سؤالاتی درباره خودروهای برقی، مثل مکان‌های شارژ و راهنمایی‌های خرید خودرو پاسخ خواهد داد، اما به گفته یکی از سخنگویان اوبر، این همکاری می‌تواند در آینده به امکانات بیشتری توسعه یابد.

این خبر در رویداد Go-Get اوبر در لندن اعلام شد؛ جایی که این شرکت از مدل پیشرفته OpenAI رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد با چت‌بات به‌طور طبیعی و در قالب‌های مختلف، از جمله متن و صدا، گفتگو کنند.

دستیار هوش مصنوعی اوبر در خدمت رانندگان

رانندگان برای ارتباط با این دستیار هوش مصنوعی به راحتی می‌توانند از صفحه اصلی برنامه خود استفاده کنند. همچنین، این چت‌بات به‌صورت مداوم با جدیدترین اطلاعات به‌روز خواهد شد. اوبر می‌خواهد این دستیار پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای را به نیازهای خاص هر راننده، شهر محل زندگی آنها و مشوق‌های دولتی موجود ارائه دهد.

به گفته یکی از نمایندگان اوبر، رانندگان به زودی خواهند توانست به‌صورت گفتاری و نوشتاری با چت‌بات تعامل و پاسخ‌های صوتی برای سؤالات‌شان دریافت کنند.

جزئیات مربوط به زبان‌هایی که این دستیار هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند هنوز اعلام نشده، اما اوبر برنامه دارد اطلاعات بیشتری درباره زبان‌های پشتیبانی‌شده در زمان نزدیک به راه‌اندازی ارائه دهد.  OpenAIاعلام کرد که GPT-4  می‌تواند از بیش از 50 زبان پشتیبانی کند.

جوایز و تشویقی در انتظار مربیان خودروهای برقی اوبر

علاوه بر این، اوبر قرار است یک «برنامه آموزش خودروهای برقی» را اجرا کند، جایی که رانندگان باتجربه می‌توانند به آن دسته از رانندگانی که مایل به یادگیری درباره مالکیت خودروهای برقی هستند، مشاوره دهند. این مربیان با امتیاز بالا، جوایز نقدی و مشوق‌های ویژه‌ای برای مشارکت در این برنامه کسب خواهند کرد.

این همکاری با OpenAI بخشی از نمایش بزرگ‌تری در رویداد Go-Get، مربوط به خودروهای برقی و ابتکارات زیست‌محیطی بود. رویداد امسال، به‌ویژه روی اقدام‌های اقلیمی تأکید داشت و اوبر چند ویژگی جدید معرفی کرد که به هدف تسهیل استفاده از خودروهای برقی برای مسافران و رانندگان طراحی شده‌اند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.