فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۴۳۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازار فروش رباتیک در آمریکای شمالی در نیمه اول ۲۰۲۴ کاهش یافت

بازار فروش رباتیک در آمریکای شمالی در نیمه اول ۲۰۲۴ کاهش یافت

بازار رباتیک در آمریکای شمالی تحت تأثیر روندهای اقتصادی قرار گرفته و با چالش‌های جدی روبرو شده است. بر اساس گزارش جدید گروه حمایت از فناوری‌های خودکار A3، فروش و درآمد این بخش در نیمه اول سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است.

به گزارش تجارت نیوز،

تعداد ربات‌های صنعتی سفارش‌داده‌شده در آمریکای شمالی در این مدت ۷.۵ درصد کاهش یافته و به ۱۵,۷۰۵ دستگاه رسیده است. این در حالی است که درآمد کلی نیز با ۶.۸ درصد کاهش به ۹۸۲.۸۳ میلیون دلار رسیده است.

جف برنستین، رئیس گروه A3، اعلام کرد که افزایش تورم و هزینه‌های وام‌گیری به کاهش سرمایه‌گذاری در زمینه رباتیک منجر شده است. او خاطرنشان کرد که بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند تا سرمایه‌گذاری‌های بزرگ خود را به تأخیر بیندازند.

صنعت خودروسازی که بزرگترین کارفرمای اتوماسیون صنعتی محسوب می‌شود نوسانات زیادی را تجربه کرده است. در حالی که تعداد سفارش‌ها در این بخش ۱۴.۴ درصد افزایش یافته، درآمد آن ۱۲ درصد کاهش یافته است. همچنین، تولیدکنندگان قطعات خودروسازی با کاهش ۳۸.۸ درصدی در فروش و ۲۷.۳ درصدی در درآمد مواجه شده‌اند.

بازار نیمه‌هادی‌ها نیز به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و با مشکلات زنجیره تأمین روبروست و در این بخش تعداد سفارش‌ها ۴۰ درصد و درآمد ۴۱.۴ درصد کاهش یافته است.

با این حال گزارش گروه A3 برخی نشانه‌های امیدبخش را نیز در میان این آمار ناامیدکننده را نشان داده است. برنستین می‌گوید: «با وجود این چالش‌ها، تقاضا برای رباتیک در صنایع مختلف از جمله مواد غذایی و علوم زیستی همچنان بالاست. در این راستا صنعت علوم زیستی با افزایش ۴۷.۹ درصدی در فروش و ۸۶.۷ درصدی در درآمد خبرهای خوبی به همراه داشته است. همچنین صنعت مواد غذایی و کالاهای مصرفی با رشد ۸۵.۶ درصدی در تعداد سفارش‌ها و ۵۶.۲ درصدی در درآمد روبرو شده است.

با وجود کاهش‌های گزارش‌شده هیچ‌یک از این تغییرات نباید موجب نگرانی شود. این وضعیت  پس از افزایش خریدها در دوران کرونا به نوعی طبیعی است. به رغم چالش‌های اقتصادی موجود، بکارگیری اتوماسیون همچنان برای بسیاری از صنایع اجتناب‌ناپذیر است. اما سؤال است که این کار  چه زمانی اتفاق می‌افتد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.