فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۸۸۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

هوش مصنوعی صدها شغل را در تیک تاک از بین برد!

هوش مصنوعی صدها شغل را در تیک تاک از بین برد!

تیک تاک اعلام کرده است که به دلیل تغییر رویکرد خود به سمت استفاده از هوش مصنوعی در نظارت بر محتوا، صدها جایگاه شغلی را تعطیل خواهد کرد. این تصمیم شامل تعداد قابل توجهی از کارمندان در مالزی می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

بیش از 700 شغل در مالزی تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند و کارکنانی که در بخش نظارت بر محتوا مشغول بودند از طریق ایمیل  متوجه اخراج خود شده‌اند. البته که تیک تاک در تایید این خبر گفته است که 500 نفر را اخراج کرده است.

تیک‌تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تغییرات بخشی از تلاش‌های این شرکت برای تقویت عملیات نظارت جهانی است و انتظار می‌رود که صدها کارمند در سطح جهانی تحت تأثیر قرار گیرند.

این کاهش مشاغل در شرایطی رخ می‌دهد که شرکت‌های فناوری جهانی با فشارهای نظارتی فزاینده‌ای در مالزی روبه‌رو هستند. دولت این کشور از اپراتورهای رسانه‌های اجتماعی خواسته تا برای جلوگیری از افزایش محتوای مضر در شبکه‌های اجتماعی برای دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

این شرکت اعلام کرد که به دنبال سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری برای دستیابی به راه‌های مختلف در زمینه امنیت و اعتمادسازی جهانی در سال جاری است.

تیک تاک در دو سال گذشته بارها مورد حمله و شکایت از سوی دولت‌های مختلف از جمله آمریکا قرار گرفته است. چندی پیش 13 ایالت آمریکا از تیک تاک به دلیل «آسیب رساندن به جوانان» شکایت کردند. مقامات ایالتی آمریکا اذعان دارند که شبکه اجتماعی تیک تاک عمدا به صورت اعتیادآور طراحی شده و تلاش می‌کند کودکان را ساعات طولانی مشغول تماشای ویدئو‌ها نگه دارد تا بتواند تبلیغات بیشتری به آنان نشان دهد. همچنین این مقامات می‌گویند تیک‌تاک سیاست‌های درستی برای تعدیل محتوای خود ندارد. 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.