فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۲۰۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

مایکروسافت از قابلیت استریم بازی‌های شخصی رونمایی می‌کند

مایکروسافت از قابلیت استریم بازی‌های شخصی رونمایی می‌کند

مایکروسافت در حال آماده‌سازی برای آزمایش قابلیتی است تا کاربران بتوانند بازی‌هایی را که خودشان دارند و در کتابخانه فعلی Xbox Game Pass نیست، استریم کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

کاربران می‌توانند از ماه نوامبر 2024 با Xbox Cloud Gaming بازی‌های خود را استریم کنند. مایکروسافت قصد دارد سرویس استریم بازی‌هایش را به هزاران عنوان بیشتر از Xbox گسترش دهد. این شرکت در حال آماده‌سازی برای آزمایش قابلیتی است تا کاربران بتوانند بازی‌هایی را که خودشان دارند و در کتابخانه فعلی Xbox Game Pass نیست، استریم کنند.

این تحول، بخشی از پروژه بلندمدتی به نام «پروژه لپلند» در مایکروسافت است. این شرکت بزرگ دارد برای پشتیبانی از استریم هزاران بازی، سرورهای Xbox Cloud Gaming خود را تقویت می‌کند. در ابتدا، مایکروسافت برنامه دارد تا آزامیش‌های این ویژگی‌های جدید را در ماه نوامبر با اعضای Xbox Insider انجام، و سپس آن را برای بازی‌های بیشتر و سایر کاربران ارائه دهد.

این قابلیت جدید، همزمان با طرح خرید بازی برای کاربران اندروید در ایالات متحده از طریق اپ موبایل Xbox  رقم می‌خورد. این تغییر به لطف یک حکم دادگاه که اخیرا صادر شده، ممکن شده است. براساس این حکم، از ائل نوامبر 2024، گوگل دیگر نیازی به استفاده از سیستم پرداخت Play Billing برای اپلیکیشن‌ها در فروشگاه Play ندارد.

سارا باند، رئیس بخش Xbox شرکت مایکروسافت، اعلام کرد: «از نوامبر، گیمرها می‌توانند به راحتی بازی‌های Xbox را مستقیماً از اپ Xbox در دستگاه‌های اندرویدی خود خریداری و بازی کنند.» وقتی مایکروسافت حمایت از کتابخانه کامل بازی را برای Xbox Cloud Gaming نهایی کند، کاربران این امکان را خواهند داشت که بازی‌ای Xbox را روی دستگاه اندرویدشان خود خریداری و بلافاصله آن را استریم کنند.

در ابتدا انتظار می‌رفت که مایکروسافت پروژه xCloud را در سال 2020 با استریم کتابخانه بازی‌ها راه‌اندازی کند. این شرکت بعداً گفت که در 2022 از کتابخانه‌های بازی در Xbox Cloud Gaming پشتیبانی خواهد کرد، اما این اتفاق به تعویق افتاد. آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای پشتیبانی از هزاران بازی، کار را پیچیده کرده است؛ به خصوص که در حال حاضر صدها بازی در Xbox Game Pass موجود است. با این حال، به زودی بسیاری از عنوان‌ها از طریق Xbox Cloud Gaming در دسترس خواهد بود؛ هرچند ممکن است بعضی ناشران به دلیل مسائل مجوز یا توافقات گذشته، بعضی از بازی‌ها را نگه‌دارند.

همچنین، مایکروسافت در حال کار بر روی یک فروشگاه موبایل مبتنی روی مرورگر Xbox است که قرار بود در ماه جولای راه‌اندازی شود. این فروشگاه با تخفیف‌ها و آیتم‌های داخل بازی شروع خواهد شد، اما گفته می‌شود که در آینده به بازی‌های اصلی نیز برسد. مایکروسافت در ماه اوت اعلام کرد که آزمایش این فروشگاه وب موبایل آغاز شده و به زودی اطلاعات بیشتری در این زمینه خواهد داد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.