کد مطلب: ۸۳۳۸۷۶

افزایش زمان معامله اوراق و ETF‌های با درآمد ثابت فرابورس

افزایش زمان معامله اوراق و ETF‌های با درآمد ثابت فرابورس

طبق تصمیم جدید فرابورس زمان معاملات اوراق و صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله از امروز (شنبه) افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با اعلام شرکت فرابورس ایران، افزایش 20 دقیقه‌ای زمان معاملات اوراق با درآمد ثابت و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت قابل معامله در فرابورس از امروز (شنبه) اعمال می‌شود، بر این اساس زمان آغاز سفارش‌گیری این اوراق بهادار از ساعت 8:25 تا 8:30 و فرایند حراج پیوسته از 8:30 تا 15 ادامه می‌یابد.

همچنین سرمایه‌گذاران به‌طور معمول در شرایط مختلف، سرمایه را بین ابزارهای با درآمد ثابت، سهام و… جابه‌جا می‌کنند. با تغییر ساعت معاملات افراد می‌توانند پیش از آغاز معاملات بازارهای سهام، سرمایه را در صندوق‌های با درآمد ثابت یا اوراق، نقد کنند. قبل از این، پیش‌گشایش این بخش از بازار از ساعت 8:45 تا 9 و حراج پیوسته نیز از 9 تا 15 بود که در شرایط جدید 20 دقیقه به طول جلسه معاملاتی افزوده شد.

بر اساس این گزارش، در صندوق‌های با درآمد ثابت به‌دلیل وزن کم سهام در سبد صندوق و در اوراق با درآمد ثابت به‌دلیل عدم وابستگی قیمت به سهام خاص در خصوص تعجیل در بازگشایی نسبت به بازار سهام چالش بااهمیتی متصور نیست، این موضوع می‌تواند جابه‌جایی نقدینگی را بین این بازارها برای سرمایه‌گذار تسریع و تسهیل کند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.