خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۱۶۰۸

اختلال در سامانه فرابورس ادامه دارد/ احتمال آغاز معاملات در روز جاری

عذرخواهی فرابورس ایران از سهامداران

اختلال در سامانه فرابورس ادامه دارد/ احتمال آغاز معاملات در روز جاری

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تیم فنی، بی‌وقفه تلاش‌های خود را برای رفع مشکل ادامه داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود بازار با تاخیر در روز جاری شروع شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی حسنی در خصوص رخداد اخیر بازار فرابورس در تاریخ شنبه مورخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲، اظهار کرد: ابتدای روز شنبه سرویس SAN Storage زیر ساخت فرابورس متوقف شد، تجهیزات مذکور نقطه اشتراک تمامی ماژول‌های سامانه معاملات بوده که از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به طور عملی موجب توقف تمامی اجزا سامانه معاملاتی فرابورس شد.

وی افزود: نظر به دریافت نشدن نتیجه مثبت، علی‌رغم کار فنی و تلاش‌های اولیه صورت گرفته‌ در روز شنبه، سامانه به زمان شروع بازار نرسید و این موضوع از کانال های مختلف اطلاع ‌رسانی شد؛ در ادامه نیز با توجه به زمان‌بر بودن مراحل کار قطعی سامانه ادامه پیدا کرد و روز معاملاتی شنبه بدون معامله پایان یافت.

آخرین وضعیت اختلال در سامانه فرابورس 

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در خصوص آخرین وضعیت سامانه، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تیم فنی با تمرکز بر رفع مشکل پیش آمده و انتخاب راه‌حل مشخصی که ریسک کمتری داشته باشد بی‌وقفه تلاش های خود را ادامه داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود بازار با تاخیر در روز جاری شروع شود.

حسنی در ادامه تصریح کرد: اکثر ماژول سامانه بالا هستند انتظار می رود در زمان پیش رو، صد در صد سرویس‌ها تکمیل شوند و همچنین نگرانی بابت داده به طور قطع وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در پایان گفت: شرکت مدیریت فناوری ضمن پوزش از تمامی ذینفعان بازار فرابورس، در تلاش است مطابق با پروژه‌های تعریف شده که مراحل تکمیل خود را می‌گذراند از تکرار این گونه موارد جلوگیری کرده و خدمتی پایدار در این حوزه ارائه کند.

پیگیری جدی فرابورس از مدیریت فناوری برای رفع مشکل سامانه معاملات

معاون عملیات بازار فرابورس ایران ضمن عرض پوزش بابت مشکل فنی سامانه معاملات، اعلام کرد: همکاران شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از روز گذشته در حال تلاش برای حل مشکل سامانه معاملات فرابورس هستند.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، محمد صادق غزنوی گفت: طبق آخرین پیگیری و اظهارنظر شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، بخش قابل‌توجهی از مشکل حل شده و امروز بیستم اسفندماه به احتمال قوی انجام معاملات با تأخیر در بازارهای فرابورس از سر گرفته خواهد شد.

ساعت شروع سفارش‌گیری و انجام معاملات بازارهای فرابورس متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    بابا پول مردم را بلوكه كردين كه چي.معذرت ميخوام معذرت ميخوام.

  • علي

    داريد چيكار مي كنيد با خودتون

  • ناشناس

    گرفتاری شدیما
    کی خسارت ما رو میده
    عذرخواهی میشه خسارت ؟

  • ناشناس

    از هکرها دعوت کردید باعث اختلال بورس شده سامانه اختلال ایجادکردن