کد مطلب: ۹۰۱۴۶۹

چرا ساسی مانکن از مسقط فرار کرد؟

چرا ساسی مانکن از مسقط فرار کرد؟

خبر‌های بسیاری از احتمال بازداشت ساسی مانکن در مسقط و بازگرداندنش به ایران در شبکه‌های اجتماعی چرخیده و حاشیه‌ها در این باره باز هم اوج گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، انتشار ویدئوکلیپ‌ها در روز‌های منتهی به نوروز، معمولاً با هدف بازارسازی برای کنسرت‌ها انجام می‌شود، اما تلاش ساسی در این مورد برای برگزاری کنسرت در بیخ گوش کشورمان به دیوار بسته خورد و کنسرتش با پیگیری دیپلماتیک وزارت خارجه، لغو شد.

این در حالی بود که هم‌زمان خبر‌های بسیاری از احتمال بازداشت ساسی مانکن در مسقط و بازگرداندنش به ایران در شبکه‌های اجتماعی چرخید و حاشیه‌ها در این باره باز هم اوج گرفت. چنان که خبرآنلاین در این باره نوشته توجه مشاوران و تیم‌های سازنده آثار ساسی مانکن به موضوعات مطرح در شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای ایران، باعث شده است کار‌های او بیش از آنچه از یک اثر مبتذل انتظار می‌رود، دیده شود.

این تکنیک می‌تواند مورد توجه برخی از نوجوانان ایرانی باشد و تمایل به شنیدن آثارش را در میان طیفی از آنان بالا ببرد. همین امر خانواده‌های ایرانی را درباره وایرال شدن آثار او بسیار نگران کرده است.

سناریوی جدید

ساسی‌مانکن و مشاورانش در این سال‌ها به هر چیزی چنگ زده‌اند تا بر سر زبان‌ها بیفتند و در این مسیر برای رسیدن به اهدافشان هر بار بخشی کلیدی از فرهنگ ایرانی و قشری مهم از جامعه را نشانه گرفته‌اند. تدوین کلیپی جعلی از لایو او با عموپورنگ، استفاده از اصطلاحات روزِ شبکه‌های اجتماعی در ترانه‌ها، ارجاع به دیالوگ‌های فیلم‌های مطرح و توسل به شخصیت‌های تاریخی ناصرالدین‌شاه و امیرکبیر، از جمله دستاویز‌هایی است که این خواننده برای آنکه بیشتر سر زبان‌ها بیفتد به آن‌ها چنگ می‌زند. او در چند سال اخیر، تقریبا هر سال یا دو سال یک بار قطعه آهنگی را منتشر می‌کرد و مورد توجه اقشاری از جوانان و نوجوانان قرار می‌گرفت، اما در دو سال گذشته، فعالیت او افزایش پیدا کرده و در یک سال چند بار ترانه یا ویدئویی را منتشر کرده است.

در این مدت تکراری بودن ملودی‌ها و تنظیم‌های آهنگ‌هایش در کنار تشدید استفاده از عبارات غیراخلاقی موجب شده آثار مبتذل او کم‌کم از سبد مصرفی نسل جوان و نوجوان ایرانی حذف شود، اما این خواننده حالا در تلاش است در سناریویی جدید با دعوت از دیگر خواننده‌ها برای حضور در ویدئوهایش، به‌اصطلاح «ری‌برندینگ» کند و مخاطبانش را پای آثارش بنشاند. در کلیپ تازه ساسی، او را کنار خواننده دیگری می‌بینید که اتفاقا آهنگ‌هایش نه تنها در میان فارسی‌زبانان بلکه در میان انگلیسی‌زبانان هم شنیده می‌شود و احتمال یک بار پِلی شدن این آهنگ را بیشتر می‌کند.

 تِرَک جدید «هلو» کار مشترک ساسی‌مانکن و آرش است؛ یک آهنگ دو دقیقه و ۵۴ ثانیه‌ای است که در ترجیع‌بَند‌ها از جمله «سنی چوخ سویرم» به معنای «خیلی دوستت دارم» استفاده کرده است؛ موضوعی که احتمال شنیده شدن این آهنگ را در میان جمعیت انبوه آذری‌زبان ایرانی و همچنین غیرفارسی‌زبانان در کشور همسایه (ترکیه) که اتفاقا سریال‌هایش این روز‌ها پربیننده شده قوت می‌بخشد.

با همین استراتژی ساسی و تیمش تصمیم داشتند پس از جلب نظر مخاطبانشان در ایران، ترکیه و برخی کشور‌های عربی، کنسرت نوروزی را در عمان برگزار کنند. تبلیغات گستره‌ای هم برای برگزاری این کنسرت انجام شده بود تا تمام ظرفیت سالن اجرا به فروش برود؛ اما پیش از اجرا و در زمان ورود او و تیمش به مسقط، خبر لغو کنسرتش در رسانه‌های عمانی و ایرانی منتشر شد. «سان ایونت» شرکت برگزار‌کننده این کنسرت با انتشار بیانیه‌ای، در این باره نوشته: «به دلیل شرایطی خارج از کنترل ما، مجبور به تعویق این برنامه شده‌ایم. ما نگرانی‌های همراهان همیشگی خود را درک می‌کنیم و به‌روزرسانی‌ها درباره این اتفاق را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

ساعاتی پس از انتشار خبر لغو کنسرت ساسی در مسقط و تلاش‌هایی برای بازداشت و استرداد این خواننده به ایران، وی توانست از عمان خارج شود و در گفتگو با یک خبرنگار ایرانی خارج از کشور، پس از سوار شدن به هواپیما به مقصد لس‌آنجلس، تایید کرد که کنسرتش در مسقط لغو شده است و فعلا برنامه‌ای برای کنسرت در کشور‌های منطقه ندارد.

 

منبع : فرارو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.