فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۰۸۴۲

بیستمین حراج تهران آغاز شد

بیستمین حراج تهران آغاز شد

بیستمین دوره از حراج تهران ویژه «هنر مدرن و معاصر» عصر امروز جمعه ١۵ تیرماه برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیستمین دوره از حراج تهران ویژه «هنر مدرن و معاصر ایران» عصر امروز جمعه ١۵ تیرماه آغاز شده است. نمایشگاه این رویداد چهارشنبه و پنجشنبه  ١٣ و ۱۴ تیرماه در هتل پارسیان آزادی تهران برپا بود. مراسم اصلی این حراج نیز در همین مکان در حال برگزاری است.

در بیستمین دوره‌ حراج تهران ۱۱۶ اثر در حوزه‌های نقاشی، نقاشیخط، عکس و حجم ارائه شده بود که آثاری از هنرمندان پیشکسوت نیز در میان آن ها مشاهده می شد.

حراج تهران با چکش خوردن اثر جلیل رسولی آغاز شد. بیشینه فروش این اثر ٢ میلیارد و کمینه آن یک و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در نهایت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اجرای این مراسم بر عهده شهریار ربانی بود.

این مراسم با یاد هادی جمالی، فرشید شیوا 

و ایرج تنظیفی آغاز شد.

اثری بدون عنوان از محمد علی ترقی جاه دو میلیارد تومان، اثر عبدالرضا دریابیگی یک میلیارد تومان، اثر ناصر عصار دو میلیارد و صد میلیون تومان، اثر شاهد سرخ از پویا اریان پور چهار میلیارد تومان، اثر فرشید مثقالی دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، اثر مهرداد محب‌علی سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و اثر رضا بهاروند یک میلیارد تومان چکش خوردند.

اثر دو لته‌ای و بدون عنوان از فریده لاشایی نیز با کمینه ۵ میلیارد تومان، در نهایت شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

در این دوره از حراج اثری از کامبیز درمبخش نیز ارایه شده بود که به فروش نرفت. 

در بیستمین دوره از حراج تهران از حسین کاظمی نیز اثری با کمینه دو میلیارد تومان، در نهایت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد؛ اثری از واحد خاکدان نیز با بیشینه پنج میلیارد تومان، در نهایت چهار میلیارد تومان چکش خورد.

بر اساس این گزارش، اثری از آیدین اغداشلو یکی از اثار گرانقیمت این دوره با کمینه ۱۰ میلیارد و بیشینه پیش بینی شده ۱۲ میلیارد تومان، در نهایت ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد. 

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.