فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۰۷۳

نگاهی به چشم‌انداز صنعت سرگرمی/ هند، اندونزی و چین بازیگران جدی این عرصه هستند

نگاهی به چشم‌انداز صنعت سرگرمی/ هند، اندونزی و چین بازیگران جدی این عرصه هستند

در حالی که صنعت سرگرمی چین در چهار سال آینده با سرعت ۲ برابر آمریکا رشد می‌کند، کمپانی‌های استریم تمرکز خود را بر گسترش تبلیغات می‌گذارند.

به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس آخرین چشم انداز جهانی PWC، صنعت سرگرمی و رسانه چین در حال کاهش فاصله خود با صنعت سرگرمی آمریکاست و در طول ۴ سال آینده سطح رشد بیشتری را در مقایسه با آمریکا تجربه می‌کند.

بر اساس این گزارش، درآمد تبلیغات و هزینه‌های مصرف کننده در دومین کشور پرجمعیت جهان تا سال ۲۰۲۸ با بیش از ۷ درصد افزایش به ۳۶۲.۵ میلیارد دلار خواهد رسید که به این معناست که تقریباً ۲ برابر نرخ رشد آمریکا، افزایش می‌یابد، با این حال فروش صنعت سرگرمی آمریکا هنوز به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود و به رقم ۸۰۸.۴ میلیارد دلار می‌رسد.

PWC می‌گوید: آمریکا که بیش از یک سوم درآمد جهانی صنعت سرگرمی سال ۲۰۲۳ را مال خود کرد، همچنان بزرگترین بازار سرگرمی و رسانه‌ای جهان برای بازارهای تبلیغاتی و هزینه‌های مصرف‌کننده باقی می‌ماند، اما این مقیاس با رشد نسبتاً کندتری جلو می‌رود.

صنعت سرگرمی چین

صنعت سرگرمی چین در سال‌های اخیر در حال گسترش بوده و برمبنای گزارش PWC رشد قوی و مستمر این کشور به این معنی است که به طور پیوسته در حال کاهش شکاف خود با آمریکا از نظر اندازه بازار است، اگرچه مقررات سخت دولتی می‌تواند موجب شود سرمایه‌گذاری در آنجا پیچیده‌تر از سایر مناطق باشد.

برمبنای این گزارش سریع ترین بازارهای در حال رشد در فاصله امسال تا ۲۰۲۸ در اندونزی و هند چهره و این مناطق رشدی سریع را در سال‌های آینده تجربه می‌کنند.

گفته شده هر یک از این کشورها پویایی بازار خود را دارند که در عین حال با هم متفاوت است و هند به سریع‌ترین بازار پخش ویدیوییOTT (پخش مستقیم از طریق اینترنت) در جهان بدل می‌شود زیرا جمعیت گسترده، متنوع و پراکنده آن بسیار شیفته محتوای ورزشی و به ویژه کریکت هستند.

با همه اینها برمبنای پیش‌بینی این گزارش، هند تا سال ۲۰۲۸ با رشد بیش از ۸ درصدی، صنعت سرگرمی خود را به سطح ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رساند و اندونزی هم کمی عقب‌تر از آن خواهد بود.

توسعه وسیع درآمدهای تبلیغاتی

این گزارش همچنین به شدت بر نحوه توسعه درآمدهای تبلیغاتی در دوران استریم متمرکز شده و پیش‌بینی می‌کند که درآمد جهانی تبلیغات در مدت ۲ سال به بیش از یک تریلیون دلار خواهد رسید و تا سال ۲۰۲۸، این درآمدها نسبت به سال ۲۰۲۰، دو برابر خواهد شد و کمپانی‌های بزرگ پخش آنلاین مانند نتفلیکس، دیزنی و پرایم ویدیو به تغییر شکل مدل‌های کسب‌وکار خود و تمرکز بیشتر بر یافتن جریان‌های درآمدی جدید، از جمله تبلیغات می‌پردازند.

گفته شده سه بازیگر بزرگ جهان غربی در بخش استریم یعنی دیزنی پلاس، نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو، از همین حالا همگی پیشنهادهایی با توجه به تبلیغات را ارایه کرده‌اند تا برمبنای آن مصرف‌کنندگان در ازای پرداخت هزینه اشتراک کمتر، تبلیغات را مشاهده کنند. این روند در شمار رو به رشدی از بازارها سرتاسر جهان و در سطح منطقه‌ای یا کوچک‌تر هم مورد توجه قرار گرفته است.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.