فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۷۵۰

این خواننده زن مسلمان انگلیسی به قتل رسید؟

این خواننده زن مسلمان انگلیسی به قتل رسید؟

شینید اوکانر در اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که به اسلام گرویده است. او پس از این تصمیم نام خود را به "شهدا دیویت" (Shuhada' Davitt) تغییر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

علت درگذشت شینید اوکانر تقریبا یک سال پس از مرگ او در سن 56 سالگی اعلام شد. روز 26 ژوئیه سال گذشته پلیس متروپلیتن شهر لندن اعلام کرد که شینید اوکانر در منزلش در جنوب لندن درگذشته است. اما علت مرگ او ربطی به جرم و جنایت نداشت و تنها برای تشخیص علت مرگ باید جسد کالبد شکافی می‌شد.

در ماه ژانویه اعلام شد که مرگ اوکانر به دلایل طبیعی اتفاق افتاده. گزارشی که ایندیپندنت چاپ ایرلند منتشر کرده نشان می‌دهد که علت مرگ شینید اوکانر بیماری آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه بوده است. بیماری انسدادی مزمن ریه یک نام کلی برای بیماری‌های ریوی است که شامل برونشیت مزمن،آمفیزم می‌شود و در بین میانسالان و افراد سیگاری زیاد دیده می‌شود. خیلی‌ها این بیماری را دارند اما خودشان هم نمی‌دانند. شینید اوکانر هنگام مرگ دچار عفونت دستگاه تنفسی هم بوده است.

مراسم تدفین او سال گذشته با حضور خانواده و دوستانش بونو و باب گدلف و سیاستمداران برگزار شد.در ماه‌های ابتدایی امسال کنسرتی به یاد شینید اوکانر و شین مک‌گوان (خواننده راک) در بیستم ماه مارس در شهر نیویورک برگزار شد و دختر اوکانر، رویزیون واترز ترانه ی از مادرش ‘Nothing Compares 2 U’ را اجرا کرد.

او کیست؟

 

شینید اوکانر (Sinéad O'Connor) یک خواننده، ترانه‌سرا و موسیقیدان ایرلندی است که در دهه ۱۹۹۰ به شهرت رسید. او در سال ۱۹۶۶ در دوبلین، ایرلند به دنیا آمد. اوکانر بیشتر برای صدای خاص و قوی خود و همچنین برای بیان نظرات و دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی‌اش شناخته می‌شود.

یکی از معروف‌ترین آثار او ترانه "Nothing Compares 2 U" است که در سال ۱۹۹۰ منتشر شد و او را به شهرت جهانی رساند. اوکانر در طول کارنامه‌اش چندین آلبوم منتشر کرده و جوایز متعددی دریافت کرده است.

او همچنین به دلیل فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی‌اش و همچنین اظهارنظرهای جنجالی‌اش در رسانه‌ها معروف است.

شینید اوکانر در اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که به اسلام گرویده است. او پس از این تصمیم نام خود را به "شهدا دیویت" (Shuhada' Davitt) تغییر داد. اوکانر این تغییر را به عنوان بخشی از سفر روحانی و معنوی خود اعلام کرد و از آن زمان به عنوان یک مسلمان شناخته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.