فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۲۱۰

رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و گرجستان در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

انتقال پول مهم‌ترین مانع تعامل هنری میان ایران و گرجستان است

انتقال پول مهم‌ترین مانع تعامل هنری میان ایران و گرجستان است

فاطمه مقیمی معتقد است: بسترهای تعامل و همکاری مشترک هنری میان ایران و گرجستان وجود دارد؛ اما درآمد ماحصل از این بستر باید امکان جابه‌جایی داشته باشد!

به گزارش تجارت نیوز،

فاطمه مقیمی، رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و گرجستان، درباره بسترهای اقتصادی تعامل هنری و فرهنگی میان دو کشور این دو کشور به تجارت‌نیوز گفت: بستر تعامل و همکاری فرهنگی و هنری میان دو کشور ایران و گرجستان وجود دارد. این دو کشور در زمینه فرهنگی اشتراکاتی بسیار با یکدیگر دارند.

اشتراکات فرهنگی و هنری بسیاری میان ایران و گرجستان به چشم می‌خورد

او ادامه داد: در گرجستان ایرانیان بسیاری ساکن هستند و همین‌طور در ایران نیز میزبان تعداد زیادی از مردم گرجی هستیم. حتی در شهر اصفهان، محله‌ای برای گرجی‌ها وجود دارد. در گذشته، گرجستان بخشی از ایران بوده و برای همین است که اشتراکات فرهنگی و هنری بسیاری میان این دو کشور به چشم می‌خورد. در شهر تفلیس هم محله‌ای هست که در آن کارهای هنری ایرانی به‌ فروش می‌رود.

رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و گرجستان بیان کرد: با شکل گرفتن بستر همکاری مشترک هنری، امکان سودآوری و ایجاد چرخه اقتصادی نیز طبعاً وجود دارد. اما مساله مهم در این ماجرا شیوه انتقال پول است. درآمد ماحصل از این بستر باید امکان جابه‌جایی داشته باشد.

تعاملی که بین ایران و گرجستان امروز اتفاق می‌افتد حتی ۵ درصد ظرفیت موجود هم نیست

او ادامه داد: تعاملی که امروز اتفاق می‌افتد حتی پنج درصد ظرفیت موجود هم نیست. به‌خصوص امروز که شرایط انتقال پول سخت‌تر هم شده، امکان همکاری سخت‌‌تر نیز شده است. 

مقیمی در پایان گفت: برای تحقق این هدف بیشتر از هر ارگان و سازمان دیگری وزارت فرهنگ و ارشاد و گردشگری باید کمک کنند. البته در ابتدا باید کابینه دولت جدید تعیین و بعد، انتظارات اعلام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.