خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۸۶۶

فیلم جدید آبی روشن منتشر شد + بازیگران

فیلم جدید آبی روشن منتشر شد + بازیگران

آبی روشن حال و هوای فیلم‌های اواخر دهه ۷۰ و ابتدای دهه ۸۰ دارد؛ فیلم‌هایی که در آن زمانه مشهور شدند به معناگرا

به گزارش تجارت نیوز،

اکران آنلاین فیلم آبی روشن به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا آغاز شد. 

بازیگران این فیلم مهران احمدی، مهران غفوریان، سارا حاتمی، مرتضی امینی تبار، روح الله زمانی، علی اکبر اصانلو، کاظم هژیرآزاد، سامان مهکویه، مینا شفیعی هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده داستان مردی به نام یوسف است که معدن‌دار و معتمد شهر است، او به‌طور اتفاقی یک فیروزه کمیاب پیدا می‌کند و زندگی‌اش در مسیر مخاطره‌آمیزی قرار می‌گیرد.

نقد فیلم

سیدمهرزاد موسوی نوشت: آبی روشن حال و هوای فیلم‌های اواخر دهه ۷۰ و ابتدای دهه ۸۰ دارد؛ فیلم‌هایی که در آن زمانه مشهور شدند به معناگرا. مدل داستان‌گویی، توالی اتفاقات، دکوپاژ، لوکیشن (مناطق سرسبز و پر از مه و صدای دارکوب و آهوی دربند) و حتی موسیقی متن فیلم هم شبیه همان فیلم‌هاست.

برای همین، از همان سکانس پس از تیتراژ، آدم را یاد کمال تبریزی، محمدمهدی عسگرپور و… می‌اندازد. تأسفبار اینکه فیلم به آن قصه‌ها هیچ چیزی اضافه نمی‌کند و حتی در ریتم هم از آن‌ها عقب‌تر است و در محتوا هم تکراری.

فیلم همه آن ابهام‌های ساخته شده در ۹۰ دقیقه را در یک سکانس دو نفره (غفوریان و احمدی) به سادگی هرچه تمام‌تر باز می‌کند و دیگر چیزی برای ادامه قصه نمی‌گذارد. به‌خصوص تصمیم آخر قهرمان قصه که بی‌منطق‌ترین و ناسازگارترین پایان‌بندی ممکن است.

آبی روشن فیلم از مد افتاده‌ای است، سال‌ها دیر ساخته شده و معنایی‌گرایی‌اش دیگر به کار نمی‌آید. حیف از بازی خوب مرتضی امینی‌تبار و مهران غفوریان که در این اتمسفر از دست می‌رود. هرچند شاید مدل جشنواره این باشد که فیلم را تحویل بگیرد ولی شما بدانید که با چه فیلمی طرف هستید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.