فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۵۱۸

زندگینامه پری صابری را بخوانید

زندگینامه پری صابری را بخوانید

پری صابری در آثارش تأکید ویژه‌ای بر مضامین فرهنگی و تاریخی ایران داشت.

به گزارش تجارت نیوز،

پری صابری کارگردان پیشکسوت تئاتر ایران بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری بعدازظهر روز سه‌شنبه بیستم شهریورماه در ۹۲ سالگی درگذشت.

پری صابری یکی از کارگردانان برجسته تئاتر، نویسنده و فعالان فرهنگی ایرانی بود. او از پیشگامان تئاتر مدرن ایران به شمار می‌رفت و در طول فعالیت‌هایش تلاش کرد تا آثار هنری و فرهنگی ایران را با تئاتر تلفیق کند. پری صابری تحصیلات خود را در رشته تئاتر در دانشگاه سوربن فرانسه به پایان رساند و پس از بازگشت به ایران، به یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تئاتر کشور تبدیل شد.

او در طول دوران کاری خود، آثار متعددی از نویسندگان بزرگ ایرانی و جهانی را به صحنه برد. نمایش‌هایی مانند «رستم و سهراب»، «شمس پرنده»، و «لیلی و مجنون» از جمله آثار مشهور او هستند که ترکیبی از فرهنگ ایرانی و شیوه‌های مدرن تئاتری را به تصویر می‌کشند.

پری صابری در آثارش تأکید ویژه‌ای بر مضامین فرهنگی و تاریخی ایران داشت و با زبانی هنری و تأثیرگذار به بازنمایی اسطوره‌ها و داستان‌های کهن ایران می‌پرداخت. او در عرصه فرهنگی ایران تأثیرات زیادی گذاشت و با تلاش‌هایش در زمینه تئاتر نقش مهمی در توسعه هنرهای نمایشی ایفا کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.