فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۸۷۹

خزانه جواهرات ملی تعطیل می شود

خزانه جواهرات ملی تعطیل می شود

خزانه جواهرات ملی پس از گذشت حدود سه ماه از بازگشایی، بار دیگر تعطیل می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

خزانه جواهرات ملی که زیر نظر بانک مرکزی است، با انتشار اطلاعیه‌ای از تعطیلی این مجموعه از اول مهرماه ۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی خبر داد. علت تعطیلی خزانه جواهرات ملی «تکمیل عملیات عمرانی» اعلام شده است.

خزانه جواهرات ملی پیش از این، تعطیلی طولانی چهار ساله را تجربه کرده بود. درهای این مجموعه همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا به روی بازدیدکنندگان بسته شد که این تعطیلی تا خردادماه ۱۴۰۳ طول کشید.

ادامه‌دار شدن این تعطیلی که با انتقادها و نگرانی‌هایی همراه شده بود، به انتقال این گنجینه به خزانهٔ جدید بانک مرکزی در تپه‌های عباس‌آباد تهران که درحال ساخت است، ارتباط داده شده بود. این مجموعه پس از چهار سال تعطیلی، ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ باز شد که اکنون پس از گذشت حدود سه ماه فعالیت، قرار است دوباره از اول مهرماه تعطیل شود. زمان بازگشایی این مجموعه هنوز مشخص نشده است.

خزانه جواهرات ملی در زمان بازگشایی نیز در روزها و ساعات محدودی امکان بازدید داشت؛ این مجموعه فقط از شنبه تا سه‌شنبه برای ساعت محدودی (۱۳ تا ۱۵:۳۰) باز بود.

گنجینه بی‌مانند «خزانه جواهرات ملی» مجموعه‌ای از گرانبهاترین جواهرات جهان است که در قرون و اعصار مختلف گردآوری شده است. خزانه فعلی جواهرات در سال ۱۳۳۴ ساخته و در سال ۱۳۳۹ با تاسیس بانک مرکزی ایران افتتاح و به این بانک سپرده شد و اکنون نیز در صیانت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

الماس دریای نور، جقهٔ نادری، تاج پهلوی، تاج کیانی،  کرهٔ جواهرنشان، تخت طاووس و تخت نادری از جمله شاخص‌ترین آثار و جواهراتی است که در این گنجینه نگهداری می‌شود.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.