فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۴۸۲

«اولین چریک پیر» متقاضی حضور در «سینماحقیقت»/ روایت حاج محسن و «خشایار»

«اولین چریک پیر» متقاضی حضور در «سینماحقیقت»/ روایت حاج محسن و «خشایار»

احسان صبوری درباره مستند «اولین چریک پیر» و حضور در جشنواره «سینماحقیقت» به بیان توضیحاتی پرداخت.

به گزارش تجارت نیوز،

احسان صبوری کارگردان مستند که در سال گذشته با مستند «آخرین خداحافظی» در جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت، درباره مستند تازه خود گفت: بعد از مستند «آخرین خداحافظی» که با آن در جشنواره هفدهم «سینماحقیقت» هم حضور داشتم، به سراغ مستندی با نام «اولین چریک پیر» رفتم و در آن به یکی از جانبازان دفاع مقدس پرداختم که تقریبا در تمام جنگ ها حضور داشته است.

وی ادامه داد: چند نفر مکانیک با هم یک اکیپ زرهی تشکیل دادند و در دفاع مقدس نفربرهایی که به غنیمت می رسید را به صورت مهندسی معکوس تعمیر می کردند. یک نفربر با عنوان «خشایار» در ایران داریم که در مشهد است و تا سال گذشته هم روشن می شد.

صبوری درباره «اولین چریک پیر» مطرح کرد: این مستند روایت یک 24 ساعت محسن عرفانیان است. جانباز عزیزی که حدود 62 سال سن دارد و در منطقه ای که کاملا فرم، حال و هوای جبهه و جنگ دارد و «خشایار» نیز در آنجاست، به صورت تنها زندگی می کند. امسال متاسفانه «خشایار» روشن نشد و این استیصال حاج محسن به خوبی در مستند دیده می شود.

این مستندساز با اشاره به این نکته که متقاضی حضور در «سینماحقیقت» است، افزود: با مستند «اولین چریک پیر» متقاضی حضور در جشنواره «سینماحقیقت» امسال شده ایم. مدت زمانی که برای این مستند درنظر گرفته ایم، حدود 30 دقیقه است و با توجه به اینکه تدوین این مستند روزهای پایانی خود را طی می کند، به زودی به سراغ صداگذاری و اصلاح رنگ می رویم.

احسان صبوری در پایان گفت: تا به اینجا کار را به طور مستقل پیش برده ایم. در همان ابتدا با یک سازمانی قرارداد داشتیم و قرار بود کار را با هم پیش ببریم ولی به یکباره به ما گفتند که قرارداد لغو شده و هزینه ای هم به ما ندادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.