کد مطلب: ۹۲۵۸۵۹

تفکیک وزارت راه و شهرسازی در اولویت کمیسیون عمران است

تفکیک وزارت راه و شهرسازی در اولویت کمیسیون عمران است

​یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار داشته اما با درخواست رئیس جمهور بنا شد فعلا مسکوت مانده و پس از تشکیل دولت دنبال شود.

به گزارش تجارت نیوز،

عباس صوفی با اشاره به آخرین وضعیت طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: اولویت ما در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مجلس دوازدهم تفکیک وزارت راه وشهرسازی از مسکن است. این طرح توسط اعضای کمیسیون عمران مجلس مطرح شد، اما آقای پزشکیان به دلیل شروع کار  دولت درخواست کردند تا این طرح فعلا مسکوت بماند تا دولت کار خود را شروع کند و بعد از آغاز فعالیت کار دولت این موضوع در مجلس دنبال شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس نیز قبول کرد تا برای کمک به آقای پزشکیان این طرح فعلا مسکوت بماند، اما اولویت کمیسیون عمران مجلس تفکیک وزارت راه و شهرسازی و مسکن است. ما معتقد هستیم که این دو وزارتخانه یعنی وزارت راه و حمل و نقل و ترابری خیلی جنس یکسانی با موضوع مسکن ندارند. از نگاه ما ادغام این دو وزارتخانه غیرکارشناسی بوده است. اولویت دوم دولت باید تفکیک این وزارتخانه پس از انتخاب وزیر باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه یک مسئله اساسی است که قطعا مجلس دوازدهم آن را دنبال خواهد کرد. برای حل دغدغه‌های مردم این حوزه حتما نیازمند دو وزیر است. وزارت راه و ترابری باید به مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل بپردازد. وزارت شهرسازی نیز باید به موضوع معماری شهرها و ساخت مسکن بپردازد. فعلا بنا شده تا این طرح مسکوت بماند، اما به عنوان اولویت دوم باید در دولت چهاردهم دنبال شود.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.