کد مطلب: ۹۳۰۴۶۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تعداد بالای مخالفان ظفرقندی و صالحی امیری در جریان بررسی صلاحیت وزرا به معنای رأی اعتماد نگرفتن است؟

تعداد بالای مخالفان ظفرقندی و صالحی امیری در جریان بررسی صلاحیت وزرا به معنای رأی اعتماد نگرفتن است؟

اگر قرار باشد صرفاً بر اساس موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی درباره نتیجه رأی اعتماد آنها تصمیم‌گیری کرد، محمدرضا ظفرقندی و سیدرضا صالحی امیری ته جدول قرار می‌گیرند.

به گزارش تجارت نیوز،

بر این اساس، صالحی امیری با فاصله نزدیک ۶۰ مخالف و ۶۲ موافق در منطقه هشدار و خطر قرار دارد. ظفرقندی هم با ۶۳ موافق و ۷۸ مخالف رسماً باید قید نشستن بر صندلی وزارت بهداشت و درمان را بزند.

اما سناریوی دیگری هم برای چنین چینشی از موافقان و مخالفان این دو وزیر می‌توان متصور بود.

ظفرقندی و صالحی امیری رسماً مغضوب‌ترین چهره‌ها از طرف جبهه پایداری و چهره‌های نزدیک به این تفکر هستند. در جریان بررسی صلاحیت آنها هم این تفکر فکری از هیچ کار و رفتاری علیه آنها دریغ نکردند؛ از توزیع شبنامه و سند و مدرک گرفته تا تحقیر و توهین.

بر همین اساس می‌توان متصور شد که عمده چهره‌هایی که به عنوان مخالف برای هر یک از این دو وزیر ثبت‌نام کرده‌اند، از همین تفکر مخالف یعنی جبهه پایداری هستند.

بر اساس برآوردهایی که به دلیل تازه‌کار بودن مجلس نمی‌توان به آن قطعیت داد، اعضای جبهه پایداری و چهره‌های نزدیک به آنها از ۶۰، ۷۰ نفر تجاوز نمی‌کند.

شاید بتوان با توجه به تعداد موافقان ظفرقندی و صالحی امیری تحلیل کرد که این دو چهره در میان مجلسیان آن‌چنان محبوب نیستند اما از طرفی هم ممکن است برخی نمایندگان طرفدار آنها باشند منتها به دلیل اصلاح‌طلب بودن و هجمه‌هایی که علیه آنها وجود دارد برای موافقت علنی معذوریت‌ داشته‌اند، ولی در رأی مخفی به این دو وزیر رای دهند.

در این میان محتمل‌تر و با قطعیت بیشتر این است که مخالفان این دو وزیر از میان طیف جبهه پایداری هستند، چرا که این گروه در همین مدت کوتاه نشان داده‌اند که پایبندی بیشتری به جریان فکری خود دارند و سازمان‌یافته‌تر عمل می‌کنند. بنابراین زمانی که قرار است همه با یک وزیر مخالفت کنند تمام مهره‌های خود را برای اعلام علنی این مخالفت به کار می‌گیرند. بر همین اساس هم تعداد مخالفان صالحی‌امیری و ظفرقندی بالاست، چون جبهه پایداری پرتعداد ثبت‌نام کرده‌اند تا حداقل یکی دو نفر از یاران خود را در میان مخالفان داشته باشند و حرف دل‌شان نگفته باقی نماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.