خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۶۷۰۱۴

رونق مسکن، صنایع وابسته را به تکاپو درآورد

رونق مسکن، صنایع وابسته را به تکاپو درآورد

کارشناس صنعت ساختمان گفت: طی چندماه گذشته جنب‌وجوش مناسبی در بخش مسکن ایجاد شده و باعث شده تا 300 صنایع وابسته به بخش مسکن تا حدودی به روزهای ‌آینده امیدوار شود.

کارشناس صنعت ساختمان و صنایع وابسته با بیان این‌که رکود صنعت ساختمان باعث شده سایر صنایع وابسته به بخش مسکن نیز در رکود به سر ببرد، گفت: طی چندماه گذشته جنب‌وجوش مناسبی در بخش مسکن ایجاد شده و باعث شده تا 300 صنایع وابسته به بخش مسکن تا حدودی به روزهای ‌آینده امیدوار شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رامین قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که بخش مسکن با 300 صنایع به طور مستقیم در ارتباط است، گفت: رکود بخش مسکن که آغاز آن از سال 91 باعث شد تا برخی از صنایع مرتبط با بخش مسکن مثل صنایع هتل‌سازی، رستوران و دکوراسیون داخلی دچار مشکل شده و با ظرفیت پایینی ادامه فعالیت دهند. بنابراین طی چندماه گذشته رونقی که در بخش مسکن ایجاد شد باعث شد تا صنایع مرتبط با بخش مسکن به روزهای آینده امیدوار شوند.

قاسم‌پور با اشاره به این‌که بهتر شدن وضعیت صنایع وابسته به بخش مسکن می‌تواند به تحرک صنعت ساختمان نیز بیش از پیش کمک کند، گفت: در تمام دنیا برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی تنها منوط به فروش کالا و تبلیغات نیست بلکه کشورهای پیشرفته با برگزاری نمایشگاه‌ها تلاش می‌کنند به روزترین محصولات را که مورد استفاده فعالان آن صنعت است در معرض عموم قرار دهند و اگر آن صنعت دچار مشکل شده است از وضعیت نابسامان خارج شود.

وی با اشاره به این‌که نیاز سالانه تولید مسکن در کشور یک میلیون واحد مسکونی است و در حال حاضر تولید به یک سوم کاهش یافته، گفت: قطعا آن‌چه مسلم است بسیاری از واحدهای رستورانی به شکل علمی و کارشناسانه تاسیس نمی‌شود بنابراین رکود صنعت ساختمان در این صنعت نیز تاثیرگذار بوده است. پس با تحرک صنعت ساختمان صنعت‌های زیرشاخه این بخش مثل صنعت هتل‌داری و رستورانی و دکوراسیون داخلی و صنعت چوب، روشنایی نیز رونق خواهد گرفت.

این کارشناس صنعت ساختمان و صنایع وابسته با اشاره به این‌که بر اساس سند چشم‌انداز ایران باید تا سال 2025، 30 میلیارد دلار از حضور گردشگران ارزآوری داشته باشد، گفت: قطعا با رونق بخش مسکن و صنایع وابسته به آن مثل صنعت هتل‌داری می‌توان امیدوار بود که به این مهم دست خواهیم یافت پس باید به تجهیزات گردشگری و رستوران‌داری طی سال‌های آتی توجه ویژه‌ای شود.

قاسم‌پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی رستوران و آ‌شپرخانه صنعتی و صنایع وابسته در ایران که از 19 آبان ماه آغاز می‌شود، گفت: طی آماری که ارائه شده است 96 درصد مجوزهای صادر شده برای بهره‌برداری و موافقت ساخت کارخانه‌جات و بنگاه‌های کوچک و متوسط داده شده است که 53 درصد سهم اشتغال و 33 درصد را در بخش تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است اما متاسفانه تسهیلاتی که به این بنگاه‌ها داده می‌شود تنها 8 درصد است.

وی ادامه داد: دادن 8 درصد تسهیلات به این مجوزهای صادر شده و این بنگاه‌های کوچک و متوسط با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد پس زمانی که این 96 درصد از اقتصاد کشور در حاشیه باشد طبیعی است که اقتصاد کشور نتواند به پویایی برسد.

به گفته وی، در حال حاضر 95 درصد ابزارآلات موجود در بازار وارداتی است، پس باید به تولید داخلی توجه ویژه‌ای شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.