خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۵۶۴۴۲

بازار مسکن در خرداد چه تغییری می‌کند؟

بازار مسکن در خرداد چه تغییری می‌کند؟

بررسی آمارهای مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد میانگین تغییرات حجم معاملات مسکن در خرداد ماه طی سه سال گذشته در مقایسه با اردیبهشت ماه همان سال به طور متوسط رشد 1.5 درصدی بوده است.

فریبا تاجدینی: برخی کارشناسان معتقدند با افزایش حجم معاملات در بخش مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری، بازار ارز و طلا این پتانسیل را دارد که بر بخش مسکن طی ماه‌های آینده تاثیر بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از تحولات بازار مسکن شهر تهران منتشر شده از سوی بانک مرکزی در اردیبهشت ماه سال 1397 معاملات مسکن نسبت به ماه قبل 278 درصد افزایش داشته است.

معاملات مسکن شهر تهران در خرداد ماه سه سال گذشته با نوساناتی همراه بود، به طوری که در خرداد ماه سال 1394 معاملات مسکن نسبت به ماه قبل از خود با افزایش 1392 معامله به میزان 9.8 درصد رشد داشت.

معاملات مسکن در خرداد ماه سال 1395 با افزایش تنها 99 معامله نسبت به ماه قبل رشد 0.6 درصدی را با خود به همراه داشت که در مقایسه با رشد سال گذشته این دوره بسیار پایین‌تر بود. همچنین در این ماه قیمت مسکن در شهر تهران نسبت به ماه قبل کمتر از یک درصد افزایش یافت و از 4.28 میلیون تومان در اردیبهشت ماه سال 1395 به 4.32 میلیون تومان در خرداد ماه سال 1395 رسید.

معاملات مسکن در خرداد ماه سال 1396 با حدود شش درصد تغییرات نسبت به اردیبهشت ماه این سال از 15 هزار و 374 معامله به 15 هزار و 484 فقره معامله رسید. قیمت مسکن در خرداد ماه سال گذشته نسبت به ماه قبل از خود 2.8 درصد افزایش قیمت داشته است.

بررسی آمارهای مسکن نشان می‌دهد میانگین تغییرات حجم معاملات مسکن شهر تهران در خرداد ماه طی سه سال گذشته در مقایسه با اردیبهشت ماه همان سال به طور متوسط حدود 1.5 درصد رشد بوده است، از این رو انتظار می‌رود حجم معاملات در خرداد ماه سال 1397 در تناسب با میانگین سه ساله به همین میزان نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری تغییرات داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.