کد مطلب: ۲۷۸۸۸۰

بازار مسکن با اجرای طرح جامع ساماندهی می‌شود

بازار مسکن با اجرای طرح جامع ساماندهی می‌شود

نایب رییس کمیسیون عمران گفت: باید دولت با ارائه تسهیلات، مسکن‌سازی را در کشور هدایت کرده و به روش اجاره به شرط تملیک این واحدها را در اختیار نیازمندان قرار دهد.

سیداحسن علوی، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در خصوص مولفه‌های ساماندهی بازار مسکن ، اظهار کرد: در تمام سطوح اقتصاد از جمله مسکن با عدم وجود طرح جامع و سند آمایش سرزمین مواجه هستیم که موجب نابرابری‌های سرزمینی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در حال حاضر ما ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار خانوار آسیب‌پذیر در کشور داریم که امکان تهیه سرپناه برای خودشان ندارند، لذا ضروری است دولت در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی را برای ساخت مسکن صورت دهد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید دولت با ارائه تسهیلات دراز‌مدت، کم بهره و همچنین یارانه مسکن‌سازی را در کشور هدایت کرده و به روش اجاره به شرط تملیک این واحدها را در اختیار نیازمندان قرار دهد.

علوی بیان کرد: کشور از نظر ساخت و ساز واحدهای لوکس دچار مشکل نیست، اما باید در نظر گرفت که چند درصد از مردم با توجه به شرایط اقتصادی کنونی توانایی خرید چنین واحدهایی را دارند.

وی ادامه داد: دولت باید اولویت خود را ساخت واحدهایی قرار دهد که اقشار آسیب‌پذیر بتوانند از آن استفاده کنند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر لایحه‌ای که در حوزه تامین مسکن و موارد دیگر از قبیل پرداخت مالیات در خصوص اقشار آسیب‌پذیر به مجلس تقدیم شود، قطعا مورد حمایت و کمک نمایندگان مردم قرار خواهد گرفت.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.