کد مطلب: ۳۰۸۳۴۳

دومینوی شکست قیمت‌ها به مسکن رسید

دومینوی شکست قیمت‌ها به مسکن رسید

ایجاد ثبات در بازار اقتصادی کشور طی چند وقت اخیر زمینه‌ساز کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن شده است.

بازار مسکن به عنوان مهم‌ترین بازار اقتصادی کشور این روز‌ها روند نزولی قیمتی در پیش گرقته و همین موضوع زمینه ساز افزایش معاملات مسکن در چند روز گذشته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کاهش تلاطم‌های بازار اقتصادی کشور، ایجاد ثبات در بازار ارز و سکه و همچنین برخورد با مفسدان اقتصادی از جمله عوامل زمینه‌ساز کاهش قیمت مسکن در برخی از نقاط کشور شده است.

کارشناسان مسکن معتقدند: افزایش مهاجرت از تهران، کاهش قیمت مصالح ساختمانی، کاهش قیمت تمام شده ساخت‌وساز از مهم‌ترین عوامل در سقوط قیمت مسکن عنوان شده است.

حمید عزیزی عضو کمیسیون صنعت مجلس گفت: طی روز‌های اخیر اتفاق مبارکی در حال رخ دادن است و نرخ ارز در سراشیبی سقوط قرار گرفته، کاهش نرخ ارز باید بسیار زودتر اتفاق می‌افتاد و افزایش قیمت‌ها در بازار بسیار کاذب بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم سقوط نرخ دلار و افزایش ارزش پول ملی همچنان ادامه داشته باشد، گفت: دولت به واسطه برخی اقدامات باید از افزایش نرخ ارز در بازار و کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کند و اجازه ندهد سیر صعودی و روند گذشته تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کاهش نرخ ارز بر روند کاهش قیمت خودرو، کالا‌ها و مسکن اثرگذار است، ادامه داد: از ابتدا اعلام شده بود که مردم فریب شرایط بازار را نخورند، امیدواریم با روند فعلی بازار تثبیت شود.

این نماینده در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کاهش نرخ ارز قطعا در کاهش قیمت خودرو در بازار اثرگذار است، افزود: بانک مرکزی باید نقدینگی موجود در جامعه را تجمیع و به‌صورت هدفمند در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند، فرمانده این میدان بانک مرکزی است و باید این توان را داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.