کد مطلب: ۳۲۸۳۲۷

نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند محرک‌های جدی است

نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند محرک‌های جدی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند محرک‌های جدی در این بخش است.

کمال الدین شهریاری‌ عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده حرف‌های بسیار زیادی از سوی دولت زده شده است، گفت: متاسفانه وعده‌ها در این بخش عملی نشده است و ما در چند سال گذشته پیشرفت چندان مناسبی در این حوزه ندیده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: در خصوص معضل‌ بافت‌های فرسوده شعارهای بسیار زیادی مطرح شده است که عملی شدن این شعارها نیاز به محرک‌های جدی دارد.

شهریاری تاکید کرد: نوسازی‌ بافت‌های فرسوده امکان‌پذیر نیست مگر آن که محرک‌ها و تسهیلاتی با نرخ‌های سود پایین‌ ارائه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: تخفیف در عوارض و پروانه‌های ساختمانی و همچنین افزایش صدور ساخت و ساز می‌تواند در پیشرفت و رونق‌ نوسازی بافت‌های فرسوده کمک کند.

وی تصریح کرد: افزایش تراکم و همچنین حمایت از بخش‌های خصوصی و ارائه ایده‌های جدید در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند کمک رسان باشد.

گفتنی است‌: چندی پیش عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی‌ اعلام کرد که تا دو هفته آینده نرخ تسهیلات ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده افزایش می‌یابد؛ همین امر می‌تواند راه را برای ساکنان محلات بافت‌های فرسوده در اجرای هر چه سریع‌تر طرح بازآفرینی‌ شهری هموار کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.