کد مطلب: ۴۴۸۰۳۶

دبیر انجمن انبوه‌سازان قم در گفتگو با تجارت‌‌نیوز:

معاملات اجاره‌بهای مسکن کاهش یافت / افزایش اجاره‌بهای مسکن در فصل نقل و انتقالات

معاملات اجاره‌بهای مسکن کاهش یافت / افزایش اجاره‌بهای مسکن در فصل نقل و انتقالات

دبیر انجمن انبوه‌سازان قم می‌گوید: شیوع کرونا باعث شده که نقل و انقال‌ها و میزان معاملات در بخش اجاره‌ مسکن کاهش یابد. اما چنانچه مستاجر بخواهد به خواسته خودش جا به جا شود حدود ۲۰ درصد اضافه نسبت به سال قبل را بپردازد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آخرین گزارش‌های مرکز آمار ‏اجاره‌بهای مسکن خانوارهایی که در زمستان سال گذشته قرارداد اجاره خود را تمدید کردند،به طور متوسط حدود ۳۲ درصد افزایش داشته است. این افزایش قیمت، نسبت به زمستان سال ۹۶ حدود دو برابر و نسبت به زمستان سال ۹۷ بیش از ۱.۵برابر شدت گرفته است.

در همین حال دبیر انجمن انبوه‌سازان قم در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است قیمت اجاره‌بهای مسکن در فصل نقل و انتقال‌‌ها افزایش یابد؟ به تجارت‌نیوز گفت: اخیرا دستورالعملی به بنگاه‌های مسکن ابلاغ شده که صاحب خانه نمی‌تواند در این شرایط مستاجر را از خانه بیرون کند و باید چند ماهی اجاره آنها را تمدید کنند. با توجه به شرایط فعلی قیمت اجاره‌بها مجدد گران شده است اما این افزایش قیمت‌ها هیجانی نیست. فعلی وضعیت اجاره روند آرامی دارد.

محمدعلی ربانی با اشاره به وضعیت اجاره‌بهای مسکن اظهار کرد: شیوع کرونا باعث شده که نقل و انقال‌ها و میزان معاملات در بخش اجاره‌ مسکن کاهش یابد. اما چنانچه مستاجر بخواهد به خواسته خودش جابه‌جا شود حدود ۲۰ درصد اضافه نسبت به سال قبل را بپردازد.

او اظهار کرد: اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد قیمت اجاره‌بهای مسکن بیشتر از ۲۰ درصد جهش داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.