کد مطلب: ۵۹۵۳۴۴

اعلام میزان آورده متقاضیان برای طرح مسکن حمایتی

اعلام میزان آورده متقاضیان برای طرح مسکن حمایتی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن مشخص شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن مشخص شده است گفت: برای متقاضیان معمولی ۴۰ میلیون تومان و برای دهک‌های دو تا سه هم ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: پروژه‌ها با تامین مالی متقاضیان و همچنین پرداخت تسهیلات با سرعت بیشتری آغاز و اجرایی می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان در چهار یا پنج مرحله باید آورده خود را پرداخت کنند، افزود: ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن براساس قیمت تمام شده واحد مسکونی است که این میزان آورده به غیر از تسهیلاتی است که تعلق می‌گیرد و مابقی هرچه باقی بماند در قالب قراردادی است که بین سازندگان و متقاضیان منعقد می‌شود و متقاضی باید با تامین مالی پرداخت کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تسهیلات طرح جهش تولید مسکن همان پیشنهاداتی بود که پیش از این اعلام شده بود، گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: رقم این تسهیلات در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

محمود زاده تاکید کرد: این میزان تسهیلات در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده و میزان اقساط آن مشخص شده است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای آبان ماه در بیشتر استان‌ها آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه «ثمن» ثبت‌نام کرده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد: متقاضیان این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا ۲۸ آبان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.