فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۹۱۵۲

قیمت مسکن در پونک

قیمت مسکن در پونک

حداقل سرمایه برای خرید واحد نقلی بدون پارکینگ ۶۰ الی ۷۰ متری در پونک، یک میلیارد و ۹۰۰ به بالاست. واحد پارکینگ‌دار با همین متراژ حداقل دو میلیارد و ۲۰۰میلیون الی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محله پونک تهران از محلات قدیمی و محبوب در شمال غربی تهران است. بخش عمده‌ی محله پونک در منطقه ۵ و بخشی هم در منطقه ۲ واقع شده است.

در حال حاضر پونک یکی از محبوب‌ترین و دنج‌ترین محله‌ها بین افرادی است که به دنبال خرید آپارتمان و ملک هستند‌.

هر چند که محله پونک از قدمت زیادی برخوردار است اما با این وجود، اغلب بافت این محله و ساخت و سازهای صورت گرفته در پونک، نوساز و لوکس هستند. به همین خاطر، توجه اقشار زیادی از جامعه به خرید آپارتمان در پونک جلب شده است.

در این راستا گفتگویی با یک مشاور املاک انجام شده است. این کارشناس توضیح داد: در منطقه پونک حدود قیمت یک بنای نوساز در لوکیشن‌های خوب تقریبا ۶۵ الی ۷۵ میلیون تومان است که بستگی به متراژ و سن دقیق آن دارد. در کل‌ بصورت دقیق‌تر میانگین قیمت بنای نوساز با توجه به سن آن واحد بین ۶۸ تا ۷۰ میلیون تومان است.

وی در مورد واحدهای قدیمی گفت: سن بنا یک شرط است؛ دارا بودن پارکینگ و آسانسور و انباری و امکانات واحد نیز شرط دیگری است. واحدی بدون این امکانات در پونک، زیر متری ۳۵ میلیون تومان‌ پیدا نمی‌شود مگر در حواشی پونک که شاید بین متری ۳۰ الی ۳۲ میلیون تومان بتوان پیدا کرد‌.

اما قیمت واحدی که امکانات ذکر شده مثل پارکینگ و انباری و آسانسور را داشته باشد از متری ۴۲ الی ۴۳ میلیون تومان شروع می‌شود و زیر این قیمت نیست.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق پونک

او درباره گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق پونک اظهار داشت: حدفاصل اشرفی اصفهانی تا ستاری، و همت تا نیایش می‌توان گران‌ترین واحدهای آپارتمانی را پیدا کرد. بخشی از پونک نیز که در منطقه ۲ قرار دارد نیز دارای بناهای گرانی است.

ارزان‌ترین قسمت نیز سمت مرادآباد است همچنین در یک‌سری قسمت‌های باغ فیض نیز ملک ارزان یافت می‌شود.

این مشاور املاک ادامه داد: حداقل سرمایه برای خرید واحد نقلی بدون پارکینگ ۶۰ الی ۷۰ متری در پونک، ۱ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان به بالاست. واحد پارکینگ‌دار با همین متراژ حداقل ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون الی ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پیش‌بینی مشاورین املاک این است که هرساله بعد از عید، املاک افزایش قیمت دارند زیرا مالکین و سازنده‌ها قیمت هارا بالا می‌برند و در همین بازه زمانی تا ۱ فروردین به سختی می‌توان واحدی از سازنده ها خرید زیرا منتظر قیمت‌های جدید سال بعد هستند.

وی درمورد اجاره‌بهای واحدها در پونک توضیح داد: بنا به قیمت ملک، اجاره‌بها تعیین می‌شود اما این عدد خیلی واقعی نیست زیرا اجاره یک واحد ۶۰ متری، ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود اما چون در توان مردم نیست مبلغ حقیقی کمتر است. میانگین قیمت بنای نوساز بین متری ۶ الی ۷میلیون و نیم و بنای چندسال ساخت، بین ۴ الی ۵ میلیون تومان است.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.