کد مطلب: ۸۲۲۹۳۵

 ۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان مالیات معرفی شد

 ۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان مالیات معرفی شد

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سامانه املاک و اسکان خود اظهاری نکرده بودند که با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابوالفضل نوروزی گفت: یک میلیون واحد مسکونی شناسایی اولیه شده است که اين واحدها خالی از سکنه بودند؛ برای مالکان تمامی این واحدها پیامکی به عنوان «خانه» ارسال شده است و برای آن‌ها مهلت زمانی تعیین شد که در صورت عدم عرضه برای آن‌ها برگه مالیاتی صادر خواهد شد.

به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از این تعداد، ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سامانه املاک و اسکان با ارائه اسنادی اظهار کردند که ملک خود را فروخته و یا اجاره داده‌اند.

او می‌گوید: ۵۷۰ هزار ملک که خود اظهاری نکرده بودند به سازمان امور مالیاتی معرفی کردیم و پیامک به آن‌ها ارسال شد؛ از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار مالک مجدد خود اظهاری کردند.

نوروزی گفت: حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سامانه املاک و اسکان خود اظهاری نکرده بودند که با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت براساس اولویت به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده‌ایم.

او گفت: مجموع این واحدها در مرحله اول به ۶۰ هزار واحد مسکونی رسید و حدود ۳هزار ملک شناسایی شد که مالکان آن‌ها بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی خالی داشتند.

نوروزی گفت: سه بانک نیز بودند که بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی خالی داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.