کد مطلب: ۸۳۸۰۲۵

بیش از ۱۵ هزار قرارداد اجاره رایگان ثبت شد

بیش از ۱۵ هزار قرارداد اجاره رایگان ثبت شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۸۸ قرارداد اجاره با کد رهگیری رایگان به ثبت رسیده و استقبال از سامانه املاک و مستغلات در حال افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هادی عباسی‌اصل، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: تا ساعت ۱۸ روز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ هزار و ۸۸ قرارداد اجاره با کد رهگیری رایگان در سراسر کشور در سامانه معاملات املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی ثبت شده و در واقع تمام فرآیند ثبت قرارداد توسط مالکان و مستاجران طی شده است.

وی افزود: موجران و مستاجرانی که قصد دریافت قرارداد کد رهگیری دارند می‌توانند به سامانه srem.ir مراجعه کنند و مراحل ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری رایگان را انجام دهند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که درگاه‌های مختلفی را برای ثبت قرارداد کد رهگیری ایجاد کرده‌ایم گفت: با توجه به استقبال بالا از سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به منظور تعادل بار سامانه و پاسخگویی به همه‌ی تقاضاها تعداد درگاه‌ها را افزایش داده‌ایم.

عباسی‌اصل تاکید کرد: امکان استفاده از خدمات این سامانه توسط تلفن همراه وجود دارد اما بهتر است مراجعه کنندگان از رایانه یا لپ‌تاپ برای ثبت قرارداد اجاره استفاده کنند.

وی در تشریح چگونگی دریافت قرارداد کد رهگیری رایگان گفت: ابتدا مالک در پنج مرحله مشخصات ملک مورد نظر را ثبت می‌کند. سپس مستاجر این اقدام را صورت می‌دهد. مجددا موجر و سپس مستاجر اطلاعات را تایید می‌کنند. در مرحله‌ی بعد یک شاهد از طرف موجر و یک شاهد از سوی مستاجر قرارداد را امضا می‌کنند. یک ساعت بعد کد رهگیری صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.