کد مطلب: ۸۵۷۵۵۸

۳۰۰۰ واحد مشاور املاک پلمب شد/ جریمه ۱۳۵ میلیارد تومانی بنگاه‌های مسکن

۳۰۰۰ واحد مشاور املاک پلمب شد/ جریمه ۱۳۵ میلیارد تومانی بنگاه‌های مسکن

نماینده وزارت راه و شهرسازی گفت: در یک ماه گذشته از 32 هزار مشاور املاک کشور بازدید شد که از این تعداد دو هزار و 986 واحد صنفی متخلف پلمب و بیش از 134 میلیارد و نهصد میلیون تومان جریمه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز روند کاهش قیمت مسکن در کشور گفت: از ۱۵ اردیبهشت ماه سال‌جاری در راستای عملیات میدانی ساماندهی واحدهای مشاور املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و وام‌های ودیعه، مسکن قیمت مسکن در تهران و دیگر استان ها کاهش یافت.

علیرضا مُهِلی در حاشیه بازدید از صنف مشاوران املاک بندرعباس اظهار کرد: طبق مصوبه هفتمین نشست شورای عالی مسکن و تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ساماندهی بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار مسکن کلید خورد و این کار ابتدا از شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد آغاز شده است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی افزود: در یک ماه گذشته از 32 هزار مشاور املاک کشور بازدید شد که از این تعداد دو هزار و 986 واحد صنفی متخلف پلمب و بیش از 134 میلیارد و نهصد میلیون تومان جریمه شدند.

این مقام مسئول اشاره کرد: بیشترین تخلف‌ها شامل نداشتن پروانه کسب، درج نکردن نرخ‌نامه، گران فروشی و سوداگری در اخذ کمیسیون اجاره بها یا مبایعه نامه‌ها است.

مُهِلی اشاره کرد:‌ سامانه ملی املاک و اِسکان راه‌اندازی شده است که صدور کد رهگیری در این سامانه برای تمام مستاجران رایگان شده است و با نام نویسی مستاجران در در قسمت اجاره نامه، سوداگران نمی‌توانند در سال‌های آینده دخل و تصرفی در اجاره بهای فرد داشته باشند.

وی با بیان اینکه هشت میلیون مستاجر در کشور وجود دارد،‌ گفت: تاکنون افزون بر 64 هزار قرارداد اجاره در سامانه املاک ثبت شده که 23 هزار و 139 قرارداد نهایی و منعقد شده است.

مُهِلی گفت: مالکان هم با نام نویسی و ثبت ملک هایشان در سامانه ملی اسناد و املاک، مشمول مالیات خانه‌های خالی نمی‌شوند. با نام نویسی مستاجران در سامانه ملی اسناد و املاک در قسمت اجاره نامه، سوداگران نمی‌توانند در سال‌های آینده دخل و تصرفی در اجاره بهای فرد داشته باشند.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تصریح کرد: سامانه «بنگاه امین» نیز طراحی شده تا مردم بنگاه‌های خوب را معرفی کنند و مورد تقدیر قرار گیرند و بدون شک با کسانی که گران فروشی و تخلف کنند، برخورد می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.