خبر مهم:

کد مطلب: ۸۸۸۰۵۶

دولت برای رفع حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان چه برنامه‌ای دارد؟

دولت برای رفع حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان چه برنامه‌ای دارد؟

معاون بنیاد مسکن از اجرای برنامه ویژه دولت برای واگذاری زمین به حاشیه‌نشین‌های چابهار خبر داد و گفت:‌ علاوه بر این بنیاد مسکن وام ساخت نیز پرداخت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید جودی، با اشاره به برنامه‌ریزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بنیاد مسکن در بافت‌های ناکارآمد 5 نقطه استان سیستان و بلوچستان در حال فعالیت است که یکی از این مناطق ساماندهی بافت‌های حاشیه چابهار است.

وی تصریح کرد: حدود 3 سال است که این کار شروع شده است و برنامه‌های مختلفی برای این منطقه داریم.

وی یادآور شد: چابهار یکی از مناطقی است که بالاترین حاشیه‌نشینی را در کشور دارد، از این رو برای رفع این مشکل، اراضی را از متصرفان گرفته و برای آنها سند صادر کردیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: بر اساس یک دستورالعمل این زمین‌ها را به مردم واگذار می‌کنیم، از سوی دیگر یک سری اصلاح معبر نیز انجام شده است.

جودی با اشاره به تشکیل جلسه و انجام سفر به چابهار برای حل مشکل زمین 1070 هکتاری حاشیه این شهر، گفت:‌ به جز مرادآباد که مسائل آن در اختیار وزارت راه و شهرسازی است، مابقی اراضی (1070 هکتار) در حال ساماندهی از سوی بنیاد مسکن است.

وی با بیان این‌که تاکنون حدود 400 قطعه واگذار کرده‌ایم و برای ساخت هم وام هم پرداخت می‌کنیم در خصوص نحوه واگذاری این زمین‌ها افزود:‌ بر اساس دستورالعمل مربوطه با تخفیف‌های خیلی ویژه برای افرادی که از قبل بوده‌اند، یعنی بومی‌ها اراضی واگذار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.