کد مطلب: ۸۹۲۵۵۵

محمدصادق خیاطیان:

تامین زمین برای ایجاد شهرک های دانش بنیان بر عهده وزارت راه است

تامین زمین برای ایجاد شهرک های دانش بنیان بر عهده وزارت راه است

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین مسکن دانش‌بنیان را از جمله دغدغه‌های این حوزه دانست و گفت: تامین زمین برای ایجاد شهرک‌های دانش‌بنیان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدصادق خیاطیان امروز در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل ,نقل که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۰ سال پیش به دنبال ترویج دانش‌بنیانی و اثبات شرکت‌های دانش‌بنیان به سیاست‌گذاران بودیم و این رونق در فضای دانش‌بنیانی کشور وجود نداشت.

وی گفت: امروز دیگر در مورد فرهنگ‌سازی و ترویج صحبت نمی‌کنیم، چون گفتمان دانش‌بنیانی در کشور جا افتاده است‌.

خیاطیان گفت: امروز از جهش دانش‌بنیان‌ها و سهم اقتصاد دانش‌بنیان از GDP صحبت می‌کنیم که هدف‌گذاری در برنامه توسعه هفتم توسعه سهم دانش‌بنیان‌ها از تولید ناخالص داخلی تا ۷ درصد هدف‌گذاری شده است و این به معنای جهش است.

وی تأکید کرد: یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی کشور،  فناوری است و در واقع فناوری یکی از ارکان توسعه اقتصادی است. همچنین یکی از زمینه‌های مهم در جلوگیری از مهاجرت نخبگان شرکت‌های دانش‌بنیان است. 

خیاطیان گفت: درخواست ما از وزارت راه و شهرسازی و از شخص آقای بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، توسعه بازار و در اختیار دادن بازار این حوزه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی تأکید کرد: رگولاتوری یکی از زمینه‌های مهم برای در اختیار قراردادن این بازار است و همچنین باید به این امر توجه کنیم که نوآوری از استاندارد و رگولاتوری جلوتر است. توسعه نوآوری در انتظار استاندارد نیست و اگر نخواهیم به آن توجه کنیم، در نوآوری عقب می‌مانیم.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به وضعیت مسکن نخبگان، تصریح کرد: مسکن بچه‌های دانش‌بنیان به عنوان یک دغدغه مطرح شد. ما نیاز داریم تا شهرک‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

وی افزود: ما در تأمین مالی نیز الگو داریم، اما زمین و زیرساخت برعهده وزارت راه است که درخواست ما تأمین آنها است.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.