کد مطلب: ۸۹۷۳۶۸

نوسازی و تحویل بیش از ۵۷ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده

نوسازی و تحویل بیش از ۵۷ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش روند نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: در حال حاضر تعداد واحد‌های نوسازی شده به بیش از ۵۷ هزار و ۱۷۰ واحد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روند نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور در حال افزایش است به طوری که در حال حاضر تعداد واحد‌های نوسازی شده به بیش از ۵۷ هزار و ۱۷۰ واحد رسیده و تعداد پروانه‌های ساختمانی هم در این زمینه به ۲۱۶ هزار واحد رسیده است.

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور بسیار مهم است و  نقش موثری در بهبود وضعیت تولید مسکن در کشور دارد که همین امر خود می‌تواند بازار مسکن را به رونق هدایت کند. با اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده از ابتدای دولت تا به امروز  ۵۷ هزار و ۱۷۰ واحد دیگر در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی  با افتتاح‌ واحد‌های نوسازی شده در هفته گذشته در شهر‌های جنوبی کشور  میزان واحد‌های نوسازی در این بافت‌ها به ۵۷ هزار و ۸۶۱ واحد رسید.

تعداد پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده به ۲۱۶ هزار واحد مسکونی رسید

آیینی بیان کرد: طی دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۱۶ هزار واحد مسکونی در دست نوسازی قرار گرفت که از این میزان ۵۷ هزار و ۸۶۱ واحد نوسازی و تحویل شد و مابقی نیز در دست انجام است و میزان واحد‌های در حال نوسازی مرتب در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری کشور یادآور شد:  با اجرای بسته‌های تشویقی شاهد رشد جدی در نوسازی بافت‌های فرسوده  هستیم و از ابتدای شروع نهضت ملی مسکن در کشور تا روز ۱۰ بهمن ماه  ۲۱۶ هزار و ۱۱۲ واحد پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده توسط شهرداری‌ها صادر شده که از این میان قریب به ۶۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.