کد مطلب: ۸۹۷۸۰۹

نماینده مجلس:

مسکن به ابر چالش کشور تبدیل شده است

مسکن به ابر چالش کشور تبدیل شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن، اظهار داشت: دولت، بانک ها را مکلف کرده است که ۲۰ درصد منابع خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند و اگر مشارکت نکنند قانون ظرفیت تنبیهی برای آنها مشخص کرده است.

به گزارش تجارت نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن، اظهار داشت: دولت، بانک ها را مکلف کرده است که ۲۰ درصد منابع خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند و اگر مشارکت نکنند قانون ظرفیت تنبیهی برای آنها مشخص کرده است.

آقای سید البرز حسینی در رابطه با با عملکرد بانک‌ها در اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات به حوزه مسکن، گفت: ما در قانون جهش تولید مسکن بانک ها را موظف کردیم که تسهیلات لازم را به حوزه مسکن اختصاص دهند؛ اما به دلیل اینکه با ناترازی در نظام بانکی مواجه هستیم، بانک ها خیلی تعهدی به این مساله نشان نمی دهند.

وی افزود: دولت، بانک ها را مکلف کرده است که ۲۰ درصد منابع خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند و اگر مشارکت نکنند قانون ظرفیت تنبیهی برای آنها مشخص کرده است تا موظف شوند به تکالیف قانونی خودشان در حوزه مسکن عمل کنند چراکه مسکن، به ابر چالش کشور تبدیل شده است.

آقای حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارقامی که برای تسهیلات بانکی در نظر گرفته می شود با افزایش تورم و از سوی دیگر رکودی که در بازار مسکن حاکم است، نمی‌تواند جوابگوی ساخت مسکن باشد و باید تدبیری بیاندیشیم که حداقل در حوزه مسکن روستایی دچار مشکل نشویم. چرا که در حوزه مسکن روستایی علاوه بر مساله تامین مسکن با مشکل ایمنی ساختمان ها هم مواجه هستیم.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.