کد مطلب: ۹۰۱۱۳۶

بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین شهری برای نهضت ملی مسکن تامین شد

بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین شهری برای نهضت ملی مسکن تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۴۱ هزار ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست تخصصی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها که صبح روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، به موضوعات مختلفی از جمله پروژه‌های آماده سازی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن، طرح شهرک سازی و انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز صنعتی و ساخت مسکن کارکنان پرداخت.

مالکی در این نشست از مشاهده پیشرفت در تأمین زمین خبر داد و گفت: استان‌های دارای کسری زمین، هرچه زودتر برنامه مورد نظر جهت رفع این کسری را اعلام کنند.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی وجود دارد که یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۴۹ نفر تأیید نهایی شدند. از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن با واحد پذیری یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۳۱ واحد، تأمین شده است.

مالکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهرک‌سازی گفت: ۵۳ شهرک در کارگروه امور زیربنایی و ۴۷ شهرک در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها به تصویب و به معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است که این معاونت ۲۰ شهرک را تعیین تکلیف و مصوبه در رابطه با آنها ابلاغ کرده است.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.