کد مطلب: ۹۰۳۰۸۶

وزیر راه: ساخت مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود

وزیر راه: ساخت مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از عملیاتی شدن دو بخش مسکن و حمل و نقل در راستای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: در حوزه مسکن با واگذاری ساخت به متقاضیان، سرعت و کیفیت و میزان و نحوه سرمایه گذاری ها، رشد خواهد یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهرداد بذرپاش در پیام نوروزی خود نوشت: در سال جدید که طبق فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است در دو بخش مسکن و حمل و نقل این موضوع به جد پیگیری و عملیاتی می شود. زیرا که معتقدیم در حوزه مسکن با واگذاری ساخت به متقاضیان، سرعت و کیفیت و میزان و نحوه سرمایه گذاری ها، رشد خواهد یافت و با برنامه ریزی برای واگذاری زمین شهری و روستایی و تسهیل ساخت و ساز توسط مردم اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ رکوردهای قابل توجهی در افتتاح آزادراه ها و خطوط ریلی کشور ثبت شد و حدود نیمی از تعداد مسکن مهرهای نیمه تمام کشور که بیش از ۱۰ سال باقی مانده بودند با تأمین حدود ۲ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی وزارتخانه به بهره برداری رسید و به متقاضیان واگذار شد و تعداد مسکن های در حال ساخت از دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در اسفند ۱۴۰۲ عبور کرد.

بذرپاش افزود: در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در بخش تولید مسکن طبق اعلام بانک مرکزی رشد این بخش به مثبت ۴.۸ رسید که لازم است برای تأمین مالی طرح ها در سال جدید شاهد همکاری همه جانبه نهادهای پولی و بانکی باشیم. رشد بیش از ۵۰ درصدی ترانزیت در سالی که گذشت، نشان از توجه به دیپلماسی حمل و نقل و استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری است.

وی، یکی از مهمترین اولویت‌های سال جدید را توجه به بخش حمل ونقل و نوسازی این ناوگان در حوزه‌های مختلف دانست و افزود: این مهم توسط سرمایه گذاران و مشارکت سرمایه های خرد با تسهیلگری دولت همراه خواهد بود. با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی، شاهد مشارکت مردمی و امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها خواهیم بود.

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.