فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۵۲۵

۲۰۰ هزار مسکن حمایتی کجا ساخته می‌شوند؟

200 هزار مسکن حمایتی کجا ساخته می‌شوند؟

در حالی که عضو شورای شهر می‌گوید که «هنوز مکان ساخت واحدهای مسکونی شهرداری مشخص نیست،» مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران نظر دیگری دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  «جزییات کلنگ زنی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۹۲ نقطه پایتخت هنوز به دست ما نرسیده است،» این را عضو شورای شهر تهران مهدی اقراریان می‌گوید.

ابهاماتی در خصوص محل ساخت واحدهای مسکونی شهرداری تهران مطرح شده است و برخی هم موقعیت مکانی این واحدها را در حاشیه شهر عنوان کرده‌اند؛ اما رئیس سازمان نوسازی شهر تهران مهدی هدایت می‌گوید که « این واحدها در 22 منطقه شهر تهران ساخته می‌شوند.»

کلنگ ساخت تعدادی واحد مسکونی در پایتخت 9 خرداد سال جاری با حضور سرپرست ریاست جمهوری و شهردار تهران زده شد. پس از اخذ مصوبات قانونی، برخی از پروژه‌ها گودبرداری شده و تعدادی هم به مرحله تجهیز کارگاه رسیده‌اند. گفته می‌شود که این واحدهای مسکونی 2 ساله آماده بهره‌برداری می شوند.

از 200 هزار واحد مسکونی استطاعت پذیر در تهران، منطقه 21 با 26 هزار و 610 واحد مسکونی بیشترین سهم و منطقه 10 با 168 واحد مسکونی کمترین میزان را به خود اختصاص داده است. همچنین برای 39 هزار و 774 واحد مسکونی در خارج از بافت فرسوده هم پروانه ساخت صادر شده است.

9f793e84-21a7-4fc6-acf1-26d41453b9f7

8916ccbb-6650-4e78-afa3-65a560c67b08

معضل مسکن علاوه بر تهران در سایر کلانشهرها هم وجود دارد. در حال حاضر در پایتخت مدت زمان انتظار برای خانه‌دار شدن بر اساس یک سوم درآمد ماهانه خانوار به حدود 70 سال رسیده است.

کارشناس مسایل شهری مهدی شریفیان با اشاره به اینکه جمعیت در تهران باید کاهش یابد، می‌گوید که «ساخت مسکن در تهران باعث افزایش تراکم و شلوغی بیش از حد می‌شود» و زیرساخت‌ها در پایتخت جوابگو نیست.

در مقابل کارشناس دیگر مسایل شهری ،مصطفی آل‌داوود، می‌گوید که با ساخت و ساز در بافت فرسوده که زیرساخت‌های لازم در آن وجود دارد و کاهش هزینه صدور پروانه و عوارض، «قیمت خانه کم می‌شود.»

با توجه به اینکه کسری مسکن بالاست و از هر 2 تهرانی یک نفر اجاره‌نشین است، کارشناسان می‌گویند که باید ظرفیت تولید مسکن شناسایی و منابع خرد و سرگردان را به سمت مسکن برد.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.