فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۳۷۴

بهره برداری از ۸۴۰ پروژه در بافت های فرسوده

بهره برداری از ۸۴۰ پروژه در بافت های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: در دولت سیزدهم ۳۰۰ هزار واحد پروانه نوسازی مسکونی در بافت های هدف بازآفرینی شهری صادر شد و ۸۴۰ پروژه زیربنایی و روبنایی در این بافت‌ها به اتمام رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد. همچنین ۸۴۰ پروژه روبنایی شامل پروژه‌های آموزشی، درمانی، ورزشی، انتظامی، فرهنگی و مذهبی و پروژه زیربنایی شامل اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب و برق و بهسازی معابر و غیره از مجموع یک هزار و ۲۴۵ پروژه در دست اقدام به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آئینی ادامه داد: توانمندسازی و آموزش‌های شغلی ۳ هزار و ۷۷۲ نفر از ساکنان محلات کمتر برخوردار و ۲۰ هزار و ۲۰۷ نفر از مدیران شهری از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان اقدامات شرکت بازآفرینی شهری ایران در دولت سیزدهم در بخش نوسازی مسکن، گفت: با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، اداری و تسهیل مجوزها، بیش از ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و لرزان برچیده شد. همچنین صدور پروانه نوسازی برای حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و اتمام و بهره‌برداری از ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و صدور سالانه ۹۶ هزار پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده از جمله اقداماتی است که در این حوزه به ثمر نشست.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.