فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۶۸۹

دلسردی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن/ احتمال انصراف یک میلیون متقاضی

دلسردی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن/ احتمال انصراف یک میلیون متقاضی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه مسکن با بحران مواجه هستیم، گفت: در کلان‌شهری مثل تهران، اگر مسکن نداشته باشید برای پرداخت اجاره بها، باید کل درآمد و حقوق خانواده خود را پرداخت کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز،  جبارکوچکی نژاد در خصوص میزان رعایت مصوبه ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها توسط مالکان، گفت: مصوبه مجلس زمانی اثرگذار است که تاثیر آن در جامعه احساس شود؛ به عبارت دیگر وقتی تصویب می‌کنیم که اجازه بها بیش از ۲۵ درصد افزایش پیدا نکند اما از سوی دیگر تورم بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند، خود به خود اینگونه مصوبات نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ما نباید با تعیین درصد به دنبال کنترل اجاره بها باشیم بلکه باید برای دولت تکلیف کنیم که مطابق با تورم، اجاره بها را مدیریت کند.

آقای کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن با بحران مواجه هستیم، گفت: قرار بود سالی یک میلیون مسکن بسازیم تا طبقات پایین جامعه و همچنین اقشار جوان که در سن ازدواج هستند با تامین مسکن بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند. اما نداشتن مسکن باعث می‌شود خانواده ها با بحران مواجه شوند زیرا در کلان‌شهری مثل تهران، اگر مسکن نداشته باشید، برای اجاره باید کل درآمد و حقوق خانواده خود را پرداخت کنید.

وی خاطرنشان کرد: بانک ها در طرح نهضت ملی مسکن از مردم پول گرفتند اما مسکن آنها را تحویل نمی‌دهند و احتمالا این بحران در بسیاری از شهرهای کشور فراگیر شود‌‌ و نزدیک به یک میلیون متقاضی، درخواست استرداد پولهایشان با احتساب تورم را داشته باشند؛ چون بانک ها پای کار نیامدند و مردم دچار بحران شدند.

 

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.