فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۰۶۴

وضعیت بازار اجاره در نیمه تابستان / کدام مستاجران ترجیح می‌دهند اجاره بالاتری پرداخت کنند؟

وضعیت بازار اجاره در نیمه تابستان / کدام مستاجران ترجیح می‌دهند اجاره بالاتری پرداخت کنند؟

تمایل مستاجران به تمدید قرارداد بیشتر شده و مستاجران سعی می‌کنند روی یک قیمت با موجر توافق کنند. دلیل این امر واضح است؛ با تمدید قرارداد می‌توانند از پرداخت هزینه‌های جابه‌جایی و کمیسیون بنگاه خودداری کرده و برایشان به صرفه‌تر است.

به گزارش تجارت نیوز،

با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم این سوال پیش می‌آید که در حال حاضر مستاجران و موجران بیشتر تمایل به پرداخت ودیعه بالا و اجاره کمتر دارند یا ودیعه کمتر و اجاره بیشتر؟

به نظر می‌رسد که نمی‌توان یک مبنای ثابت برای همه مستاجران و موجران تعیین کرد اما اکثر مستاجران، بنا به میزان درآمدی که دارند، تمایل دارند اجاره کمتری پرداخت کنند، به استثنای مستاجران صاحب مشاغل که اصطلاحاً بازاری هستند و ترجیح می‌دهند بودجه خود را در کسب و کارشان سرمایه‌گذاری کرده و سود بیشتری کسب کنند؛ بنابراین، با اجاره‌های بالاتر مشکلی ندارند.

در خصوص مالکان نیز، همه آنها به یک شکل فکر نمی‌کنند، اما تمایل غالب بین آنها، دریافت اجاره بیشتر برای گذران زندگی است.

با این حال، برخی از مالکان که ملک را به تازگی خریداری کرده‌اند، نیاز دارند که رهن بیشتری دریافت کنند تا بتوانند رهن مستاجر قبلی یا باقی‌مانده مبلغ ملک را به مالک قبلی پرداخت کنند و در این صورت تمایل به دریافت رهن بیشتر دارند.

نکته دیگر اینکه در حال حاضر تمایل به تمدید قرارداد بیشتر شده است و مستاجران سعی می‌کنند روی یک قیمت با موجر توافق کنند.

دلیل این امر واضح است؛ با تمدید قرارداد می‌توانند از پرداخت هزینه‌های جابه‌جایی و کمیسیون بنگاه خودداری کرده و برایشان به صرفه‌تر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در منطقه ۱۰ و محله دامپزشکی، که مستاجران زیادی در آنجا سکونت دارند، برای رهن خانه به ازای هر متر مربع حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان تعیین می‌شود.

در منطقه ۶ و محله یوسف‌آباد نیز، به ازای هر متر مربع از ملک نوساز، ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان و برای ملک با قدمت بیشتر، حدوداً ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان تعیین می‌شود.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.