فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۴۵۳

قیمت رهن در هر محله تهران چقدر است؟

قیمت رهن در هر محله تهران چقدر است؟

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، توافق بر سر قیمت اجاره برای مستاجران و موجران با مشکل مواجه شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

بسیاری از مستاجران، به ویژه آن‌هایی که درآمد پایین‌تری دارند، به دنبال اجاره پایین‌تر هستند. در مقابل، اکثر موجران تمایل دارند اجاره را برای تأمین هزینه‌های زندگی خود حفظ یا افزایش دهند. برخی مالکانی که به تازگی ملکی خریده‌اند، به رهن بیشتری نیاز دارند تا بتوانند رهن مستاجر قبلی یا باقی‌مانده مبلغ را به مالک قبلی پرداخت کنند. 

مشخص کردن یک مبنای ثابت برای تمامی مستاجران و موجران دشوار است، اما بسیاری از مستاجران، به ویژه با توجه به میزان درآمدشان، به دنبال پرداخت اجاره کمتر هستند. البته، مستاجران با مشاغل بازاری، که ترجیح می‌دهند بودجه خود را در کسب و کارشان سرمایه‌گذاری کنند، معمولاً مشکلی با پرداخت اجاره‌های بالاتر ندارند.

در مورد مالکان نیز، هر کدام دیدگاه‌های متفاوتی دارند، اما اکثراً به دنبال دریافت اجاره بیشتر برای تأمین هزینه‌های زندگی خود هستند. برخی مالکان که به تازگی ملکی را خریداری کرده‌اند، نیاز به دریافت رهن بیشتری دارند تا بتوانند رهن مستاجر قبلی یا باقی‌مانده مبلغ ملک را به مالک قبلی پرداخت کنند.

در حال حاضر، تمایل به تمدید قراردادها افزایش یافته است و مستاجران تلاش می‌کنند با موجر خود بر سر یک قیمت توافق کنند. دلیل این موضوع روشن است؛ با تمدید قرارداد، می‌توانند از پرداخت هزینه‌های جابه‌جایی و کمیسیون بنگاه جلوگیری کنند که این به صرفه‌تر است.

مطالعات حاکی از آن است که در منطقه ۱۰ و محله دامپزشکی، که جمعیت زیادی از مستاجران را در خود جای داده، رهن هر متر مربع خانه حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است.

در منطقه ۶ و محله یوسف‌آباد نیز، رهن هر متر مربع برای ملک‌های نوساز در حدود ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان و برای ملک‌های قدیمی‌تر تقریباً ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان تعیین می‌شود.

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، توافق بر سر قیمت اجاره برای مستاجران و موجران با مشکل مواجه شده است. بسیاری از مستاجران، به ویژه آن‌هایی که درآمد پایین‌تری دارند، به دنبال اجاره پایین‌تر هستند. در مقابل، اکثر موجران تمایل دارند اجاره را برای تأمین هزینه‌های زندگی خود حفظ یا افزایش دهند. برخی مالکانی که به تازگی ملکی خریده‌اند، به رهن بیشتری نیاز دارند تا بتوانند رهن مستاجر قبلی یا باقی‌مانده مبلغ را به مالک قبلی پرداخت کنند.

به منظور جلوگیری از هزینه‌های اسباب‌کشی و کمیسیون بنگاه‌های معاملات ملکی، تمایل مستاجران به تمدید قرارداد اجاره با موجر فعلی افزایش یافته است. این گزارش همچنین به قیمت‌های رهن و اجاره در مناطق مختلف تهران اشاره می‌کند.

منبع : اقتصاد100

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.