فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۵۸۱

جزئیات فروش یونیتی مسکن اعلام شد

جزئیات فروش یونیتی مسکن اعلام شد

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن جزئیات فروش یونیتی مسکن و امکان خرید مسکن با هر میزان سرمایه برای مردم را اعلام کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

محمدرضا اسماعیلی درباره جزئیات فروش یونیت‌های نهضت ملی مسکن و اینکه آیا این یونیت‌ها از طریق بازار سرمایه به فروش می‌رود، اظهار داشت: نرم‌افزاری ایجاد می‌‌شود که همزمان دو ظرفیت در اختیار این نرم افزار قرار می‌گیرد، هم می‌توان از ظرفیت بورسی آن استفاده کرد مانند ابزارهایی از جمله صندوق زمین و ساختمان، املاک و مستغلات و ...همانطور که در این صندوق‌ها یونیت‌های مسکن برای عرضه تعریف شده برای نهضت ملی مسکن هم یونیت‌هایی برای فروش تعریف می‌شود. این امکان می‌تواند سفته بازی در بازارهای غیر مولد ارز و طلا را متوقف کند و تمام منابع خرد را به سمت ساخت و ساز مسکن هدایت کند و مردم با هر سرمایه خود بتوانند در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ظرفیت، امکانی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که براساس صلاحدید وزیر راه و شهرسازی آینده می‌توان به مستقیم از درگاه در اختیار وزارت راه و شهرسازی تامین مالی شود و این ظرفیت وجود دارد چراکه این یونیت ها در قالب اوراق بهادار نیستند.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن تاکید کرد: از آنجایی که این یونیت‌ها جزو اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند خارج از ضوابط سازمان بورس می‌تواند به گونه‌ای عرضه شود که تعارضی با قوانین سازمان بورس نداشته باشد و از راه دیگر این امکان وجود دارد که به طور مستقیم از طریق منابع مردمی تامین مالی شود. برداشت ما این است که از آنجایی که فروش یونیتی به حریم منابع اوراق بهادار تعرض نمی‌کند نیازی به مصوبه شورای عالی بورس ندارد.  

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که تفاوت فروش یونیت‌ها با فروش متری در بورس که به نتیجه‌ای نرسید، گفت: امکان مقایسهیک  خودرو فوق پیشرفته مدل 2024 با ارابه قدیم وجود ندارد و آن فناوری حرکت به مرور رشد می‌کند اما با یکدیگر بسیار متفاوت هستند از این رو ظرفیت‌های بسیار متفاوتی از این شکل از نهض ملی مسکن می‌تواند باشد که در فرایندهای قدیمی وجود نداشت و مقایسه این دو تطبیق دقیقی نیست.

وی افزود: برای اینکه این منابع را در اختیار بخش سرمایه‌گذار بیرونی هم قرار دهیم نیاز به نرم افزار اولیه داشتیم که بتواند منابع را یکپارچه کند و رابط کاربری مردمی ایجاد شود که این نرم‌افزار اولیه شروع به کار کرد.   

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن تاکید کرد: امکان خرید یونیت‌های مسکن هم در پروژه نهضت ملی مسکن و واحدهای موجود در این پروژه وجود دارد و هر واحد اولیه که در نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود برای اینکه با قیمت حداقلی در اخیتار مردم قرار بگیرد یونیت‌هایی از آن منتشر شود. علاوه بر این با توجه به ورود بخش خصوصی به این زمینه، این فرصت به وجود می‌آید که در  قالب صندوق‌های سرمایه گذاری نوعی ساختمان‌ها ساخته شود که برای عرضه یونیت‌های آن بین مردم مناسب باشد.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.