فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۸۱۹

پرداخت وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن آغاز شده است؟

پرداخت وام 800 میلیون تومانی مسکن آغاز شده است؟

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این‌که وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز ابلاغ نشده است، گفت: تسهیلات‌دهی بانک مسکن متوقف نشده است.

به گزارش تجارت نیوز،

سیدعباس حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت وام 800 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن آغاز شده است، اظهار کرد: هنوز بخشنامه بانک مرکزی به ما ابلاغ نشده است. تمام خدمات بانکی برگرفته از شورای عالی پور و اعتبار است که پس از تصویب، ابلاغ می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از 384 هزار واحد قرارداد بسته‌ایم که حدود 211 همت قرار امضا شده داریم که متعهد به پرداخت آن هستیم. امروز پرداختی نقدی بانک مسکن حدود 100 همت است که معادل 70 درصد تسهیلات پرداخت شده از سوی سایر بانک‌هاست.

وی درباره تسهیلات‌دهی بانک مسکن نیز گفت: متناسب با منابع و سپرده‌گذاری، تسهیلات را به مردم پرداخت می‌کنیم. یکی از برنامه‌های بانک برای افزایش جذب سرمایه طرح نفیس رونمایی شده است.

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: به‌هیچ عنوان پرداخت دهی وام در بانک مسکن متوقف نشده است.

حسینی همچنین در خصوص برنامه بانک مسکن برای افزایش سقف وام خرید مسکن، اظهار کرد: وام در شبکه بانکی یا مبتنی بر سپرده است یا بدون سپرده. نمونه بازر تسهیلات بدون سپرده، اوراق تسه (حق تقدم وام مسکن) است که افراد آنرا خریداری می کنند که هرچه مبلغ وام افزایش می‌یابد، اقساط بیشتر می شود.

وی با بیان این‌که نرخ سود اوراق تسه 23 درصد است، تاکید کرد: تعیین نرخ سپرده‌ها و سود تسهیلات بانکی برگرفته از مصوبات شورای عالی پول و اعتبار و در چارچوب بخشنامه‌های بانک مرکزی است. اگر سپرده‌گذاری شود به تبع آن متناسب با منافع، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

به گفته وی، نرخ سود نهضت ملی مسکن از 23 به 18 درصد کاهش یافت و این مسئله روی اقساط تاثیرگذار خواهد بود. به طوریکه در 2 سال ابتدایی بازپرداخت، مبلغ قسط حدود 5.9 میلیون تومان است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.