فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۰۴۱

سامانه خودنویس باعث کاهش هزینه‌ جابه‌جایی مستاجران می شود؟

سامانه خودنویس باعث کاهش هزینه‌ جابه‌جایی مستاجران می شود؟

طبق گفته یک کارشناس سیاست‌گذاری مسکن، سامانه خودنویس باعث شد که هزینه‌های جابه‌جایی مستاجران صفر شود.

به گزارش تجارت نیوز،

سامانه خودنویس به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازار مسکن به شمار می‌رود که نقش موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن و کنترل قیمت‌ها داشته است و تداوم استفاده از این سامانه می‌تواند بازار مسکن را به سمت کاهش قیمت‌ها هدایت کند.

استفاده از سامانه خودنویس خود می‌تواند بازار مسکن را از دست دلالان و سوداگران نجات دهد، همچنین با توجه به آمارهایی که بانک مرکزی منتشر کرده است؛ افزایش معاملات مسکن در تیرماه نسبت به خردادماه حاکی از آن است که کاهش هزینه‌های جابه‌جایی از طریق سامانه خودنویس فراهم می‌شود.

براساس این گزارش در همین زمینه فرشید ایلاتی، کارشناس سیاست‌گذاری مسکن با بیان اینکه درحال‌حاضر این سامانه توانسته است بخشی از نیاز مستاجران و خریداران مسکن را پاسخ دهد و از طریق این سامانه بازار به سمت رونق حرکت خواهد کرد، گفت: ما با اجرای این سامانه توانسته‌ایم بخشی از نیاز بازار اجاره مسکن را که باعث کاهش هزینه‌های مستاجران شده است، پاسخ دهیم و باید این کار از طریق سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی ادامه یابد.

وی گفت: سامانه خودنویس بیش از هزار میلیاردتومان برای بخش اجاره مسکن صرفه‌جویی داشته و زمینه کاهش هزینه‌های خریداران مسکن را فراهم کرده است؛ چراکه کمیسیون خرید مسکن برای هر طرف ۲۵ صدم درصد است که با توجه به افزایش قیمت‌ها نقش بسیار زیادی در این بخش خواهد داشت.

ایلاتی اظهار کرد: در شرایط کنونی باید فعالیت‌های این سامانه ادامه پیدا کند تا بازار مسکن به آرامش و ثبات برسد و با ورود بیشتر مستاجران و ثبت قراردادهای بیشتر در این سامانه بتوانیم دلالان و سوداگران را از این بازار خارج کنیم.

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر بتوانیم بازار مسکن را به‌سمت آرامش بیشتر و کنترل قیمت‌ها هدایت کنیم و این اقدام هم تنها از طریق سامانه خودنویس امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سامانه می‌تواند زمینه را برای بهبود وضعیت بازار خرید و فروش فراهم کند و در شرایط کنونی باید بتوانیم فعالیت‌های این سامانه را بهبود و تقویت کنیم، گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس علاوه بر آنکه بازار را به‌سمت ثبات برده‌ایم، توانسته‌ایم سقف اجاره مسکن را هم در این سامانه وارد کنیم.

این کارشناس سیاست‌گذاری مسکن یادآور شد: با ادامه یافتن این سامانه به‌طور قطع شاهد صرفه‌جویی بیش از هزار میلیارد تومانی در این بخش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید بتوانیم این سامانه را تداوم ببخشیم،، چراکه اگر این سامانه فعالیتش کاهش یابد در آینده باز هم شاهد ورود دوباره دلالان و سوداگران به بازار مسکن خواهیم بود، خاطرنشان کرد: دولت به ویژه معاونت مسکن با تداوم و تکمیل این سامانه می‌تواند آینده خوبی را برای بازار مسکن فراهم کند.

منبع : صدای بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.