فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۱۲۱

قیمت مسکن در آبان ماه افزایش می یابد؟

قیمت مسکن در آبان ماه افزایش می یابد؟

یک تحلیلگر اقتصادی پیش‌بینی کرد که بازار مسکن از آبان ماه جاری وارد رونق و شاید افزایش قیمت هم شود.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد رسولی، دبیر اولین نشست بررسی بازار مسکن و اثرات اقتصادی اظهار داشت: این نشست در حول سه محور اصلی شامل نقش مسکن در اقتصاد ایران، رکود یا رونق بازار مسکن در اکنون ایران و پیش بینی قیمت و رونق مسکن در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت، که با هماهنگی های انجام شده خلاصه مباحث و نتیجه گیری آن، از طریق دبیرخانه رویداد به دفتر وزیر محترم مسکن و شهرسازی ارسال خواهد شد.

در ادامه هوشنگ طالع، اقتصاددان برجسته بیان داشت: موضوع مسکن و مسایل مرتبط با آن دارای جهات گوناگونی است که همه آنها را باید با هم دید. بسیاری از این گونه مسایل، لزوما اقتصادبنیان نیست و ریشه در  جوانب دیگری دارد، از ساختار اداری، سازمانی گرفته تا مسایل گوناگون دیگر.

وی گفت: مجالس قانونگذاری باید از تصویب شتاب زده قوانین خودداری و برای وضع هر مقرره‌ای دقت، مطالعه و تامل کافی کنند.

سعید باقری نیز در این نشست با ارائه نمودارهای اقتصادی به بررسی وضعیت مسکن در ایران پرداخت و با مقایسه آن با چندین کشور مطرح، کشور ایران را مناسب برای این نوع سرمایه گذاری و فعالیت دانست.

این تحلیلگر اقتصادی پیش‌بینی کرد: بازار مسکن از آبان ماه جاری وارد رونق و شاید افزایش قیمت هم بشود.

در ادامه نیز بهنام ملکی، اقتصاددان به موارد مهمی در حوزه مسکن اشاره کرد و بیان داشت: انتقال پایتخت اداری و قضایی از تهران، توجه جدی‌تر به آمایش سرزمینی، استفاده درست از نظریات کارشناسان و نخبگان دلسوز، از جمله موارد مهم در موضوع مسکن است .

در این نشست، مجید گودرزی فعال اجتماعی و تحلیلگر اقتصادی با ابراز تاسف از وضعیت مسکن در ایران و فشار زیادی که روی دوش مستاجران است، از رها بودن این بازار و عدم کنترل آن انتقاد کرد.

همچنین عادل بابایی حقوقدان و تحلیلگر اقتصاد از منظر حقوق، اظهار داشت: نمی توان در نسخه نویسی اقتصادی یک بعدی نگریست. بلکه باید دید هر قانون چه تاثیر اقتصادی در پی خواهد داشت. برای بحث مسکن و ارایه پیشنهادات نیز باید به همه تبعات و تاثیرات هر قانون پیشنهادی، در صورت تصویب توجه کرد.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.